PKP Intercity wprowadziły do systemu sprzedaży internetowej relacje poniżej 50 km. To m.in. pokłosie naszego artykułu sprzed kilku tygodni, w którym sygnalizowaliśmy, że brak możliwości sprzedaży biletów na krótki dystanse dotyczy kilku bardzo newralgicznych odcinków. Teraz barierą są odcinki krótsze niż 20-kilometrowe.
Pod koniec stycznia sygnalizowaliśmy, że w obrębie do 50 km zawiera się szereg odcinków bardzo popularnych lub takich, które przynajmniej potencjalnie generują popyt. Do tych pierwszych wystarczy zaliczyć choćby odcinek Warszawa – Żyrardów, do tych drugich: np. odcinki Katowice – Gliwice, Łódź – Koluszki, Gdańsk – Tczew, Tychy – Bielsko-Biała, Kraków – Bochnia, Szczecin – Stargard Szczeciński. Przedstawiciele PKP IC informowali wówczas, że trwają prace nad modyfikacją systemu internetowej sprzedaży.
Po miesiącu, zmiana została wprowadzona. – Od 27 lutego pasażerowie PKP Intercity mogą kupować przez Internet bilety na trasy powyżej 20, a nie jak dotychczas 50 km. Dzięki temu w systemie dostępnych jest ponad 1000 nowych odcinków, np. Gdańsk – Tczew – poinformowała rzeczniczka PKP IC Zuzanna Szopowska. Sprawdziliśmy: istotnie nowa funkcja jest dostępna.
Internet jest w dalszym ciągu stosunkowo mało popularnym kanałem sprzedaży biletów PKP IC. OK. 90% pasażerów tego przewoźnika niezmiennie kupuje bilety w kasach.