Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał pozytywną opinię na temat umożliwienia Przewozom Regionalnym uruchomienia połączeń komercyjnych między Krakowem Głównym a Przemyślem.
Decyzja korzystna dla Polregio zapadła 24 kwietnia. Przewozy Regionalne komercyjne kursy mogą uruchamiać już w tym rozkładzie jazdy, do grudnia 2023 roku. Spółka chce oczywiście jeździć po magistrali kolejowej E30, czyli po liniach kolejowych 91 i 133, przez Tarnów, Dębicę, Rzeszów, z zatrzymaniami także w innych, ale tylko większych miejscowościach.
UTK zgodził się na uruchomienie dwóch par pociągów w dobie. Pierwszy z nich zaplanowano do kursowania codziennie, z Krakowa Głównego ma wyruszać o 18:05, do Przemyśla dotrze o 21:16. Powrotny kurs wyruszy z Przemyśla o 6:30, do stolicy Małopolski dotrze na 9:48. Drugi z pociągów ma charakter studencki. Będzie kursował między 1 października a końcem czerwca w soboty i niedziele. Odjazd z Krakowa Głównego będzie miał miejsce o 10:30, do Przemyśla Głównego dojedzie na 13:41. Z Przemyśla odjedzie o 14:15, o 17:33 dojedzie do Krakowa.
Pociągi mogą być obsługiwane nawet najstarszymi niezmodernizowanymi EN57, EN57 w wersji „SPOT”, a także EN71 i ED72. Żadne z tych pojazdów nie mogą rozpędzić się do prędkości 160 km/h, którą można osiągnąć na magistrali, ale z drugiej strony także większość pociągów PKP Intercity na tej magistrali nie kursuje z taką prędkością. Zaznaczono jednak, że „dopuszcza się możliwość wykorzystywania innych typów pojazdów kolejowych” o lepszych parametrach.
Przewozy Regionalne są zainteresowane uruchamianiem pociągów komercyjnych także na innych trasach.
Jako pierwsze ma zostać uruchomione połączenie Wrocław – Sandomierz. Spółka nie uruchomi ich pod marką InterRegio; wymyślenie nowej nazwy
zaproponowano samym pracownikom w formie konkursu.