Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Są przetargi na nowy tabor dla Przewozów Regionalnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Są przetargi na nowy tabor dla Przewozów Regionalnych
Fot. Damian Nowak, sm42.pl
Przewozy Regionalne ogłosiły trzy przetargi na dostawę trzech nowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych różnej długości. Ruszyło też postępowanie na używane ezt-y.

Przedmiotem pierwszego przetargu jest dostawa trzech fabrycznie nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych, które mają być przystosowane do poruszania się z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h. Dostawa pierwszego pojazdu ma nastąpić po 10 miesiącach od dnia podpisania umowy, drugiego w ciągu 11 miesięcy, a ostatniego po 12 miesiącach, jednakże nie później niż do końca 2017 r.

Kolejny przetarg obejmuje natomiast dostawę 7 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych na peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm. Zamówienie podzielone jest na dwa zadania. Pierwsza część obejmuje trzy sztuki czteroczłonowych ezt-ów, natomiast druga – cztery dwuczłonowe ezt-y. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż do 10 grudnia 2017 r.

Trzeci przetarg obejmuje z kolei dostawę czterech używanych dwuczłonowych ezt-ów. Pojazdy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku. Zamawiający wymaga, by były one bezterminowo dopuszczone do eksploatacji na terenie Polski, posiadały świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego na czas nie krótszy niż cztery lata od dostawy do najbliższego, kolejnego 4. poziomu utrzymania. Termin realizacji zamówienia upływa 15 grudnia 2016 r.

Termin składania ofert we wszystkich postępowaniach mija 10 listopada. O wyborze w przypadku nowego taboru zadecydują cena (90%) oraz udzielenie zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów (10%). Natomiast w przypadku używanych pojazdów zadecyduje wyłącznie najniższa cena. Przewoźnik nie opublikował jeszcze specyfikacji nowych zamówień.

Powtórzone postępowanie

Warto przypomnieć, że pierwszy przetarg na dostawę nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego z opcją rozszerzenia zamówienia do 3 pojazdów Przewozy Regionalne ogłosiły już pod koniec maja. Wówczas w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. O tym, dlaczego tak się stało, piszemy tutaj.

Rozpisanie nowego postępowania na szt i przetargu na ezt było możliwe dzięki temu, że dwa tygodnie temu Przewozy Regionalne podpisały umowę kredytową na kwotę 629 mln złotych z konsorcjum banków Banku Gospodarstwa Krajowego, PKO BP i BZ WBK. Pisaliśmy o tym tutaj.

Kwota kredytu to 629 mln złotych. Za te pieniądze spółka zmodernizuje 36 elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 7 nowych oraz trzy autobusy szynowe. O strategii taborowej PR jako pierwszy informował "Rynek Kolejowy" w tym miejscu.

Po raz pierwszy na plusie

– Konsorcjum banków udzieliło nam kredytu nie dlatego, że nas lubią, a dlatego że nam zaufali. Uwierzyli w to, że nasz program naprawczy będzie realizowany, a kredyt spłacony – mówił we wrześniu prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński. Natomiast w wywiadzie dla naszego miesięcznika Mamiński poinformował, że spółka po raz pierwszy w historii zanotuje dodatni wynik finansowy. Piszemy o tym tutaj.

Warto zaznaczyć, że ostatni przetarg, na dostawę czterech używanych dwuczłonowych ezt-ów, nie będzie finansowany w ramach umowy kredytowej – jest to oddzielne zamówienie. Przewoźnik ma również szansę wziąć udział w projektach z tzw. Planu Junckera. Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5