Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał Przewozom Regionalnym otwarty dostęp dla dwóch tras. Przewoźnik będzie mógł na nich uruchamiać komercyjne pociągi.
Pierwsza zgoda dotyczy trasy Lublin – Terespol – Lublin. Już od tego rozkładu jazdy Polregio będzie mogło uruchamiać jedną parę pociągów dziennie. Co ciekawe, trasę zaplanowano tak, by pociąg z Lublina do Terespola zatrzymywał się w Dęblinie, Pilawie, Warszawie Wschodniej, a później w Mińsku Mazowieckim i Terespolu, a także na mniejszych stacjach na trasie. Tabor zaplanowany do realizacji tego połączenia to EN57Ald. Warto jednak podkreślić, że wszystko wskazuje na to, że najkrótszą trasą z Lublina do Warszawy przez Dęblin pociągi pojadą, w najlepszym wypadku, w grudniu 2019. Polregio stara się o wolny dostęp w sezonie letnim od początku lipca do sierpnia, do roku 2025 włącznie.
Druga zgoda UTK na przydzielenie otwartego dostępu dotyczy trasy Łódź Kaliska – Gdynia Główna – Łódź Kaliska od rozkładu jazdy 2019/2020. Polregio będzie mogło uruchomiać tu jedną parę pociągów komercyjnych jadących przez Pabianice, Łask, Inowrocław, Bydgoszcz Główną, Laskowice Pomorskie i Tczew. Tabor zaplanowany do obsługi trasy to EN57ALd lub EN57 FPS (Feniks). Przewozy miałyby się odbywać pomiędzy 1 lipca a 31 sierpnia do 2025 roku włącznie.
Pod koniec roku Urząd Transportu Kolejowego wydał pozytywną decyzję o wolnym dostępie także Kolejom Dolnośląskim. Dzięki temu połączenie Wrocław – Berlin
nadal będzie realizowane.