Zmienia się podejście Przewozów Regionalnych do zbędnego w spółce taboru. Do tej pory, prawie w każdym wypadku, przewoźnik wymagał, by lokomotywy i wagony były kasowane po zbyciu, a kupujący zysk czerpał niemal wyłącznie ze sprzedaży złomu.
Teraz przewoźnik nie będzie zwracał uwagi na przyszłość kupionego z jego rąk taboru w takim stopniu jak obecnie. Przy właśnie ogłoszonej chęci sprzedaży 28 sztuk różnych pojazdów, w każdym wypadku znalazła się adnotacja o koniecznym do przyszłego dopuszczenia do ruchu poziomie napraw. To dobra wiadomość dla przewoźników, którzy mogą przystosować lokomotywy i wagony do eksploatacji.
Najliczniejszą grupą pojazdów przeznaczonych do sprzedaży są lokomotywy SU42 i SM42, wciąż poszukiwane przez przewoźników do prowadzenia pracy manewrowej. Po przeprowadzeniu napraw poziomu P4 lub P5, będą ponownie zdatne do użytku.
Ciekawostką w ogłoszonej licytacji jest chęć sprzedaży trzech autobusów szynowych. Dwa z nich należą do serii SN81, która zakończyła kursowanie w barwach przewoźnika na początku roku. Na liście znajduje się też jedyny wyprodukowany egzemplarz SA104. Wszystkie pojazdy wymagają przeprowadzenia napraw.
Więcej informacji na temat oferowanego taboru znajdziesz na portalu MONITOR
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.