Przewozy Regionalne prowadzą przetarg na sprzedaż dziewięciu lokomotyw SP32 oraz 4 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Nie trzeba ich złomować po zakupie.
Przewozy Regionalne wystawiły na sprzedaż dziewięć zlokalizowanych w Krzyżu lokomotyw serii SP32, o numerach 201, 202, 203, 204, 205, 207, 208, 209 i 210. Ceny wywoławcze taboru wyprodukowanego w latach 1987–1989 wahają się w granicach od 490 tys. zł do 875 tys. złotych. W kolejnym postępowaniu sprzedawane są wyprodukowane w 1971 roku lokomotywy EP07-154 oraz EU07-155,160 u 207. Ceny wywoławcze są w granicach 320-350 tys. zł. Nie ma wymogu złomowania lokomotyw po zakupie.
Nasi Czytelnicy pytali, czy lokomotywy SP32 nie przydałyby się PKP Intercity w związku z
częstymi problemami z trakcją spalinową. Biuro prasowe odpowiada, że spółka nie jest zainteresowana pozyskaniem tych lokomotyw. – Aktualnie obowiązująca
strategia taborowa PKP Intercity nie uwzględnia tego rodzaju projektu zakupowego – przypomina przewoźnik.
Oprócz przetargu na sprzedaż lokomotyw, Przewozy Regionalne ogłosiły też kilka przetargów na sprzedaż łącznie 39 wraków elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57.
Skasowany ma być też jeden wagon 112A oraz ED73 z numerem 001 z 1997 roku. Ten drugi pojazd jest wyjątkowy, ponieważ wyprodukowano go tylko w jednym egzemplarzu, w 1997 roku.
Organizacja pozarządowa z Chrzanowa chce, by jednostka ED73 stała się zabytkiem.