– Miniony rok był dla branży kolejowej bardzo trudny – przyznaje rzeczniczka Przewozów Regionalnych Marta Milewska. Przewoźnik musiał ograniczyć zatrudnienie w Toruniu, a obniżka stawek dostępu była bardziej skierowana do spółek z grupy PKP. Wprowadził za to ciekawe promocje, w tym słynny "Super bilet" w cenach od złotówki.
– Miniony rok był dla branży kolejowej bardzo trudny – mówi rzeczniczka Przewozów Regionalnych Marta Milewska. Jak wylicza, przedłużające się modernizacje linii kolejowych, wymuszające częste zmiany rozkładów jazdy, konieczność ograniczania, bądź całkowitego wyłączania ruchu kolejowego oraz wprowadzania autobusowej komunikacji zastępczej oddalała przewoźników od pasażera.
– Dlatego też, Przewozy Regionalne, największy polski przewoźnik kolejowy w minionym roku wprowadził wiele udogodnień dla pasażerów. Oprócz nowej oferty pociągów Interregio i Interregio Bus, wagonów multimedialnych z filmami i audiobookami dla pasażerów oraz pełnej obsługi cateringowej w Caferegio, od 15 grudnia 2013 r. Przewozy Regionalne wprowadziły także nową, bardzo atrakcyjną ofertę „Super bilet”. Każdy z pasażerów może kupić taki bilet drogą elektroniczną, w cenie już od 1 zł! Są one sprzedawane w pięciu progach taryfowych – poza 1 zł jest to 9, 19, 29 oraz 39 zł – przypomina rzeczniczka.
Pula biletów przeznaczona na konkretny pociąg jest uzależniona od daty jego kursowania oraz czasu zakupu biletu. Im wcześniej pasażer go kupi, tym ma większą szansę na odbycie tańszej podróży. Podczas zakupu przez internet uwzględniane są ustawowe ulgi, a bilet można zwrócić lub wymienić, tak jak ten zakupiony tradycyjnie w kasie. – Nowa oferta zyskała wielką sympatię naszych pasażerów i w dalszym ciągu cieszy się dużym zainteresowaniem – przypomina.
Sukcesem MusicRegio
SuKcesy? – W kategoriach sukcesu traktować możemy również zakończenie powodzeniem ogromnego przedsięwzięcia logistycznego jakim jest uruchomienie rekordowej liczby 101 pociągów MusicRegio (o 27 pociągów więcej niż w 2012 roku), dzięki którym zapewniliśmy dojazd do Kostrzyna nad Odrą i powrót do domu uczestnikom „Przystanku Woodstock’ – największego festiwalu w Europie – podkreśla rzeczniczka.
– Z wielkim zadowoleniem przyjęliśmy także wiadomość o narodzinach dziecka w pociągu Przewozów Regionalnych Regioekspres „Bolko” jadącego z Wrocławia do Lublina. Mała Kinga otrzymała od nas możliwość bezpłatnego podróżowania wszystkimi pociągami Przewozów Regionalnych do ukończenia 26 roku życia – mówi Milewska.
Porażką stawki PLK i środki unijne
– W kategoriach rozczarowania traktować możemy konieczność zmniejszenia zatrudnienia w Kujawsko–Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych na skutek ograniczenia pracy przewozowej przez organizatora w tym regionie. Dodatkowo zawiedzeni jesteśmy poziomem obniżki stawek dostępu do infrastruktury kolejowej, szumnie zapowiadanych na ponad 20 proc. W przypadku Przewozów Regionalnych koszty uruchamiania pociągów na liniach PKP PLK spadły jedynie nieznacznie, a niektóre opłaty nawet wzrosły. Gros połączeń Przewozów Regionalnych obsługują trójczłonowe składy elektryczne, w przypadku których koszt dostępu do infrastruktury obniżył się jedynie o 12 proc., przy średnim spadku dla pozostałych typów pociągów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych o 21,3 proc. Rzeczywista obniżka kosztów uwzględniająca opłaty za dostęp do torów i możliwość korzystania z peronów wyniosła zaledwie 10,3 proc. – zaznacza rzeczniczka
– Zawiedzeni jesteśmy także brakiem możliwości realizacji Programów Indywidualnych POIiŚ w pełnym zakresie – podsumowuje Marta Milewska.