Choć Urząd Transportu Kolejowego pozytywnie odniósł się do projektu Przewozów Regionalnych, by w ramach otwartego dostępu uruchamiać przyspieszone pociągi z Łodzi i Katowic do Gdyni, na razie ich nie będzie.
Po
uzyskaniu zezwolenia na uruchamianie pociągów z UTK zaplanowano je w rocznym rozkładzie jazdy. Zarówno pociąg Katowice – Gdynia jak i Łódź – Gdynia mogą być uruchamiane codziennie od 1 stycznia 2020 do końca 2024 roku, na razie Przewozy Regionalne wskazują jednak terminy letnie dla startu połączenia. Dla tego pierwszego pociągu zaplanowano zatrzymania na stacjach: Katowice, Chorzów Miasto, Bytom, Tarnowskie Góry, Działoszyn, Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice, Zduńska Wola, Szadek, Poddębice, Dąbie, Babiak, Inowrocław, Bydgoszcz Główna, Laskowice Pomorskie, Pelplin, Tczew, Pruszcz Gdański, Gdańsk Główny, Sopot oraz Gdynia Główna.
– Uruchomienie jakichkolwiek nowych połączeń komercyjnych jest uzależnione nie tylko od decyzji UTK w zakresie tzw. otwartego dostępu, ale również od innych czynników, w tym zakończenia prac remontowych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, stąd o uruchomieniu nowych połączeń komercyjnych będziemy informować przed ich startem – powiedział Dominik Lebda, rzecznik prasowy spółki Przewozy Regionalne, nie przybliżając daty startu pociągów. Polregio chciało dla nich zadysponować regionalne elektryczne zespoły trakcyjne EN57 po modernizacji.
W rozkładzie jazdy 2019/2020 będą natomiast uruchamiane połączenia superregio na innych trasach:
– Kraków Główny – Zator: analogicznie do bieżącego roku, od 8 V do 31 VIII w wybrane dni, jako uzupełnienie połączenia zamówionego przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego;
– Katowice – Zator: w okresie 27 VI–31 VIII codziennie, a od 1 V do 26 VI i od 1 do 30 IX w wybrane dni;
– Ostrowiec Świętokrzyski – Wrocław Główny: całorocznie w piątki i niedziele.