Partnerzy serwisu:
Biznes

Przewozy Regionalne kończą program dobrowolnych odejść z firmy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
04-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przewozy Regionalne kończą program dobrowolnych odejść z firmy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Publikujemy trzecią część rozmowy z Krzysztofem Zgorzelskim, prezesem Przewozów Regionalnych. W kolejnej części rozmawiamy na temat Programu Dobrowolnych Odejść i szans spółki w zderzeniu z otwartym rynkiem.

Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych powoli dobieg końca. Co było najtrudniejsze podczas jej prowadzenia?

Zdecydowanie sprawy pracownicze. Natomiast, co trzeba zauważyć, przy prowadzeniu Programu Dobrowolnych Odejść udało się przeprowadzić, co jest dosyć niezwykłe, regulację podwyżek. Pierwotnie przy planie restrukturyzacji mówiło się o podwyżkach najszybciej w 2020 roku. Natomiast bardzo dobre wyniki finansowe pozwoliły na wygospodarowanie środków finansowych dwa lata wcześniej.

Jakie są rezultaty restrukturyzacji dla spółki, jeśli chodzi o załogę. Ile osób pracuje w Przewozach po wykonaniu Programu Dobrowolnych Odejść?

W spółce zostało na chwilę obecną 6860 pracowników (odeszło z niej 1248 osób - dop. red). Program Dobrowolnych Odejść zakończy się w listopadzie 2018 i nie przewiduję, by kolejne takie programy były konieczne. Potwierdzeniem celowości utrzymania załogi na takim poziomie są bardzo dobre wyniki finansowe spółki. Perspektywy tegoroczne (spółka ma szansę uzyskać ok. 40 mln zł na plusie – dop. red) pokazują, że te wyniki da się utrzymać. Dalsze redukcje nie będą zatem konieczne.

Poradzicie sobie na wolnym rynku za kilka lat?

Spółka ma na tyle stabilne fundamenty, że planuje rozwój. Szanse na otwartym rynku mamy już teraz. Złożyliśmy wnioski do UTK o wolny dostęp na 12 trasach, gdzie chcemy zarabiać na stricte rynkowych warunkach. Spółka jest na tyle stabilna i na tyle mocna, że możemy mówić o jej rozwoju. Mam nadzieje, że dyskusje o tym, czy należy ją zlikwidować raz na zawsze zostały zakończone. Zły czas Przewozy Regionalne mają za sobą. Jesteśmy efektywni kosztowo i wiarygodni wobec instytucji finansowych na tyle, że firmy, które staną do przetargu na obsługę linii, za kilka lat spotkają się z silnym ekonomicznie i wiarygodnym przedsiębiorstwem, jakim są Przewozy Regionalne.

Pierwszą część rozmowy z prezesem Polregio, dotyczącą kwestii taborowych, opublikowaliśmy tutaj.
Drugą część, poświęconą rozwojowi zapleczy technicznych spółki, można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5