Otwarto oferty na przewozy kolejowe w województwie pomorskim. W zadaniu obejmującym linie aglomeracyjne jedyną ofertę złożyła SKM Trójmiasto, natomiast za obsługę linii regionalnych chce się zabrać konsorcjum SKM oraz Przewozów Regionalnych.
W kwietniu województwo pomorskie rozpisało przetarg na świadczenie usług pasażerskiego transportu kolejowego. Podobnie jak wcześniejsze i ten jest jednoroczny i podzielony na zadania aglomeracyjne i regionalne. Z wstępnego projektu rozkładu jazdy wynika, że cięcia rozkładu jazdy będą nieuniknione. W rozkładzie 2015/2016, budżet na transport kolejowy na linie objęte przetargiem wynosił 107 mln zł, w rozkładzie jazdy 2016/2017 suma ta będzie wynosić 88 mln zł Więcej na ten temat
pisaliśmy tutaj.
Jak się okazało, napięta sytuacja finansowa w województwie spowodowała, że cięcia rozkładu były potrzebne już w tym miesiącu. – To zły sygnał –
pisał w komentarzu Paweł Rydzyński, dyrektor ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR. Do cięć na linii PKM
odniósł się niedawno członek zarządu województwa pomorskiego Ryszard Świlski.
Wczoraj (24 maja) otwarto oferty w przetargu na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa pomorskiego w okresie obowiązywania kolejnego rozkładu jazdy (11.12.2016 r. – 9.12.2017 r.). Jak pisaliśmy, przetarg podzielono na dwa zadania.
Na zadanie nr 1 "Aglomeracja" jedyną ofertę złożyła spółka PKP SKM w Trójmieście, o wartości 48,720 mln złotych. Dla obu podzadań: pierwszego, obejmującego linię Gdańsk – Gd. Port Lotniczy – Gdańsk Osowa/ Gdynia Kościerzyna/ Kartuzy – Gd. Port Lotniczy – Gdańsk oraz linię Kościerzyna – Gdynia oraz drugiego, obejmującego linię Wejherowo – Gdynia Główna – Gdańsk Śródmieście, stawka rekompensaty do pociągokilometra jest identyczna i ma wynieść 12,18 zł.
Na zadanie nr 2 „Regionalne”, jedyną ofertę złożyło konsorcjum spółki Przewozy Regionalne (lider) i PKP SKM w Trójmieście. Całkowita kwota rekompensaty jest w trakcie weryfikacji. Dla podzadania regionalnego zaproponowana stawka rekompensaty do pociągokilometra wyniosła 13,55 zł, a dla odcinka Grudziądz – granica województwa, teren województwa kujawsko-pomorskiego – stawka rekompensaty do pociągokilometra to 21,24zł.
- Wspólnie z PKP SKM w Trójmieście złożyliśmy ofertę na obsługę tras regionalnych w województwie pomorskim. Jako konsorcjum będziemy obsługiwali trasę Gdynia - Słupsk - Ustka. Bardziej szczegółowe informacje będziemy w stanie podać po podpisaniu umowy z organizatorem - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
– Przetarg zostanie rozstrzygnięty przez zarząd Województwa Pomorskiego po szczegółowym przeanalizowaniu przez komisję przetargową złożonych ofert – informuje Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy UMWP.