Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, powiedział w rozmowie z Polską Agencją Prasową, że istnieje szansa na rozpisanie przetargu na piętrowe zestawy push-pull jeszcze w 2020 roku.
– Chcielibyśmy ogłosić przetarg na zestawy push-pull jak najszybciej. Nie wykluczam, że będzie to w tym roku" – powiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Dodał, że konkretny termin ogłoszeniu przetargu zostanie podany po zakończeniu dialogu technicznego, który z producentami trwa od lipca. Na pewno zainteresowanie dostawą takich zestawów wykazała Pesa, która ma już za sobą produkcję push-pulli dla Kolei Mazowieckich.
– Dialog techniczny jest pewnym wstępem do przetargu. Ma za zadanie m.in. pokazać, na ile zmienia się w różnych obszarach innowacyjnych tabor – dodał Marek Chraniuk.
Zestawy dla intercity mają być 7 wagonowe. Ma się w nich pomieścić 800 pasażerów na miejscach siedzących. W wagonie sterowniczym ma się znaleźć przestrzeń dla rowerzystów, niepełnosprawnych, przedział dla rodziców z dziećmi, jeden z wagonów będzie klasy pierwszej a pozostałe klasy 2. Prawdopodobnie w przetargu PKP Intercity będzie wymagało przystosowania zestawów do kursowania z prędkością 200 km/h. Lokomotywa prowadząca dwukierunkowy pociąg ma być już wielosystemowa, przynajmniej na 3 kV DC i 25 kV AC. Ma być homologowana w Czechach.
Podstawową trasą dla pociągów ma być Warszawa – Łódź. Ale pojazdy o dużej pojemności mogą przydać się przewoźnikowi także latem, np. do obsługi połączenia nad morze. Zestawy push-pull z powodzeniem w takiej roli wykorzystują Koleje Mazowieckie, choć w tym roku
Pociąg Słoneczny nad morze nie pojechał z uwagi na sytuację pandemiczną.
Więcej o projekcie zakupu zestawów push-pull dla PKP Intercity
piszemy tutaj.