PKP PLK unieważniła przetarg na prace na linii 210, pomiędzy Szczecinkiem a Jankowem Pomorskim. Postępowanie zostało ogłoszone ponownie, z identycznym kosztorysem jak wcześniej.
PKP PLK
otworzyła oferty w poprzednim przetargu 21 marca. Zgłosiło się sześć podmiotów. Żadna nie mieścił się w kosztorysie, nawet ta, którą złożyła własna spółka PLK, czyli ZRK DOM (w konsorcjum z E=R=G). Opiewała ona na 40,4 mln zł netto. Co ciekawe, po aukcji elektrofonicznej, którą wygrało NDI, ostateczna cena była... wyższa – niecałe 42 mln złotych netto.
Ze względu na przekroczenie kosztorysu o 5 mln złotych, PLK unieważniła przetarg. Warto przypomnieć, że NDI jest w sporze z PLK –
niedawno wstrzymało prace na linii 207.
Teraz PLK ogłasza nowy przetarg. Budżet jest taki sam, jak wcześniej – 36 898 589.65 zł netto. Na realizację prac będzie 15 miesięcy. Podobnie jak wcześniej, wykonawca ma za zadanie zaprojektować oraz wykonać roboty wymiany nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku od km 99,000 do km 113,145 i w torze nr 1 od km 131,196 do km 139,107. Postępowanie obejmuje też budowę peronów nr 1 na p.o. Jelenino, peronu nr 2 na p.o. Czarne Małe, peronu nr 2 nap.o. Żelisławie Pomorskie, peronu nr 2 na p.o. Suliszewo Drawskie i peronu nr 2 na p.o. Wiewiecko oraz budowę przejść między peronami i chodnikami, oświetlenie oraz kanalizację kablową.