PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na wykonanie przebudowy sieci trakcyjnej wraz z robotami towarzyszącymi na odcinku Racibórz – Chałupki.
Zamówienie, które obejmuje też przebudowę przepustu w km 49,872 linii kolejowej 151,
zostało ogłoszone w grudniu według nowych zasad, mających zachęcić do udziału mniejszych wykonawców i w efekcie pozwolić na większą konkurencję.
Jak się okazało, zgłosili się giganci: Trakcja PRKiI ZUE, PKP Energetyka i Skanska. Oferty Electren i Transkolu zostały odrzucone. Pomimo znacznego przekroczenia kosztorysu, PKP PLK zaakceptowała ofertę Trakcji PRKiI wartą 34,9 mln złotych brutto.
Realizacja ma się zakończyć do końca listopada 2019 roku. Inwestycja jest częścią przebudowy magistrali E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica państwa)”. Więcej na temat zakresu inwestycji
piszemy tutaj.
W ramach
przebudowy linii 151 PKP PLK podpisała niedawno
umowę na projekt stacji Racibórz. Natomiast przetarg na przebudowę odcinka Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle
trzeba było unieważnić. Odcinek Racibórz – Chałupki ma długość 20 kilometrów; obecnie prędkość pociągów jest tu ograniczona do 50-60 km/h.