PLK przygotowywała się do odbudowy mijanki w Majdanie Królewskim co najmniej od 2008 roku. Na realizację inwestycji jeszcze poczekamy – do wyboru wykonawcy potrzebny jest nowy przetarg.
W listopadzie ubiegłego roku zarządca infrastruktury otworzył oferty w przetargu na budowę mijanki Majdan Królewski w ciągu linii nr 71 w trybie "projektuj i buduj". Oferty złożyły trzy firmy: Intop Tarnobrzeg, ETF Polska oraz PNiUIK. Ta ostatnia złożyła najtańszą ofertę – opiewającą na 17,4 mln złotych, co i tak dwukrotnie przekroczyło budżet inwestora, oszacowany na 8,61 mln złotych brutto. Co ciekawe, PNiUIK jest spółką z Grupy PKP PLK, co jeszcze gorzej świadczy o sposobie wyznaczania kosztorysu przez inwestora.
Ostatecznie przetarg unieważniono i teraz – pół roku po otwarciu ofert – ogłoszono nowe postępowanie, co oczywiście opóźni realizację inwestycji. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa mijanki w Majdanie Królewskim w km 18,100-18,400, 19,200-20,900, 21,700-22,100 wraz z towarzyszącą infrastrukturą, urządzeniami sterowania, zasilania nietrakcyjnego, telekomunikacji oraz obiektami inżynieryjnymi. PLK podniosła kosztorys, który wynosi teraz 15 499 324.50 złotych netto.
Realizacja zadania prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. W stosunku do poprzedniego postępowania znacznie wydłużono też termin realizacji umowy – teraz jest to 438 dni, poprzednio wykonawca miał ukończyć prace w 294 dni. Oprócz ceny PLK będzie oceniać doświadczenie personelu wykonawców (20 proc. oceny). Oferty zostaną otwarte 11 czerwca.
Zakres rzeczowy planowanych prac na linii nr 71
zakłada też jej elektryfikację. W lutym został rozpisany
przetarg na realizację tego zadania. Budowę kolejnych mijanek na linii
planuje województwo podkarpackie.