Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przetarg na nowe lokomotywy wielosystemowe dla PKP Intercity już za kilka miesięcy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przetarg na nowe lokomotywy wielosystemowe dla PKP Intercity już za kilka miesięcy
Fot. Michał SzymajdaHusarz podłącza się do pociągu Nightjet w Raciborzu
Członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” powiedział, że spółka mocno przygotowuje się do zakupu nowych lokomotyw wielosystemowych. Mają prowadzić pociągi międzynarodowe.

– W ciągu kilku najbliższych miesięcy spółka rozpisze przetarg na dostawę 10 wielosystemowych elektrowozów z opcją na dostawę kolejnych 5. Pojazdy będą musiały mieć możliwość wjazdu do Czech, Austrii, Węgier i Niemiec – powiedział Jarosław Oniszczuk. Lokomotywy mają mieć możliwość rozpędzenia się do 200 km/h. PKP Intercity sfinansuje zakup z własnych środków.

Dodał, że spółka chce wzmacniać swój potencjał jako operator połączeń międzynarodowych. Także w tym celu zamówiła 81 nowoczesnych wagony, które buduje obecnie poznański FPS, a które również mają mieć możliwość wjazdu do wspomnianych wyżej krajów.

– Dla nas to szansa, na wprowadzenie nowych pociągów na zagraniczne trasy, na to, byśmy mogli rozszerzać swoją działalność – dodał członek zarządu PKP Intercity.

Obecnie spółka posiada 10 wielosystemowych lokomotyw. W ostatnich dniach po raz kolejny okazało się, że to za mało, w obliczu konieczność obsługi wielu relacji międzynarodowych i np. do berlińskich ekspresów dopiero w Poznaniu doczepia się wielosystemowe Husarze. Przez to łapią one opóźnienia.

Jarosław Oniszczuk poinformował ponadto, że nastąpiły zmiany w strategii spółki, dotyczącej zakupu nowych lokomotyw po 2023 roku. Wiadomo już, że spółka zamówi 50, przynajmniej dwusystemowych, elektrowozów. Do tej pory planowano zakup elektrowozów jednosystemowych, ale plany zmieniły się ze względu na budowę CPK. Nowe linie, które mają powstać w efekcie budowy lotniska, będą bowiem elektryfikowane innym napięciem.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5