Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przetarg na następcę Pendolino jesienią. Griffiny 200 lada chwila

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przetarg na następcę Pendolino jesienią. Griffiny 200 lada chwila
Fot. Aleksander KędzierskiGriffiny 200
Jesienią PKP Intercity chce rozpisać przetarg na składy zespolone, które wzmocnią kategorię pociągów EIP. Liczba połączeń w kraju obsługiwanych szybkimi pociągami wzrośnie nawet dwukrotnie i pojawi się szansa na stworzenie relacji zagranicznych.

– Okazało się, że dla zakupu szybkich pojazdów planowanych jeszcze przez poprzedni zarząd, nie było biznesplanu, ani dokładnych analiz opłacalności. Chcielibyśmy kupić 20 – 23 pojazdy. Jednak do czasu aż nie zakończymy analiz, nie potwierdzę tej liczby. Trwają intensywne prace w tym kierunku. Postępowanie na 99% będzie prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego – powiedział Adam Wawrzyniak, nowy członek PKP Intercity.

Część kwestii została już rozstrzygnięta. Na przykład to, że prędkość maksymalna składów będzie wynosić 250 km/h. Mają mieć też możliwość pracy przynajmniej pod dwoma systemami napięcia – obecnym krajowym i zaplanowanym do budowy w ramach rozwoju krajowej sieci KDP (25 kV prądu przemiennego). "Wielosystemowość" pojazdów ma też umożliwić ich wyjazd za granicę, lub zwolnienie do tego celu homologowanych już w Niemczech, Czechach i Austrii składów zespolonych ED250 Pendolino. Nie wiadomo natomiast, czy wagony będą bez stopni w drzwiach wejściowych – jak szwajcarskie Giruno czy najnowsze składy push-pull produkowane przez Siemensa dla Kolei Austriackich.

– Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość. Szacujemy, że procedura przetargowa potrwa około roku, a później przynajmniej 36 miesięcy będziemy czekać na nowy tabor – dodał prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Takie są obecnie minimalne terminy produkcji składów zespolonych dla KDP. Zapytaliśmy też ponownie o lokomotywy Griffin 200, których dostawa jest znacząco opóźniona.

– Newag przyspieszył. Obecnie są one na etapie składania kompletnej dokumentacji do UTK, w celu uzyskania homologacji dla Griffinów 200. Obecnie prowadzone są testy tych elektrowozów na CMK – dodał Malinowski.

Trwały one np. 12 czerwca (film ze stacji Włoszczowa Północ), co można zobaczyć na poniższym filmie.


Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Biznes

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Michał Szymajda 14 listopada 2024

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Biznes

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Maszyniści PKP Intercity pod okiem kamer

Tabor i technika

Maszyniści PKP Intercity pod okiem kamer

Kasper Fiszer 16 listopada 2024

PKP Intercity: do połowy listopada 68 mln pasażerów

Pasażer

PKP Intercity: do połowy listopada 68 mln pasażerów

PKP Intercity, oprac. DS 12 listopada 2024

Lepszy rating dla PKP Intercity. "To dowód na zaufanie dla naszej strategii"

Prawo i polityka

Zobacz również:

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Biznes

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Michał Szymajda 14 listopada 2024

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Biznes

PKP Intercity zwiększy zysk i rentowność

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Maszyniści PKP Intercity pod okiem kamer

Tabor i technika

Maszyniści PKP Intercity pod okiem kamer

Kasper Fiszer 16 listopada 2024

PKP Intercity: do połowy listopada 68 mln pasażerów

Pasażer

PKP Intercity: do połowy listopada 68 mln pasażerów

PKP Intercity, oprac. DS 12 listopada 2024

Lepszy rating dla PKP Intercity. "To dowód na zaufanie dla naszej strategii"

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5