Otwarto oferty w przetargu na nadzór nad realizacją budowy i przebudowy przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Chodzi o poprawę dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – etap I inwestycji.
Oferty na realizację tego zadania złożyło siedem konsorcjów: Grontmij Polska - 1 150 000 zł netto (1 414 500 zł brutto), konsorcjum ECM Group Polska Sp. z o.o i Ingeneria IDOM International - 1 955 000 zł netto (2 404 650 zł brutto), konsorcjum Arcadis i Phin Consulting - 2 861 648 zł netto (3 519 827,04 zł brutto), TPF Warszawa - 1 506 425 zł netto; 1 852 902,75 zł brutto), Biuro Realizacji inwestycji Koltech Investor - 775 000zł netto (953 250 zł brutto), DHV Polska - 1 390 535, 43 zł netto (1 710 358, 58 zł brutto), Safege - 1 390 000 zł netto (1 709 700 zł brutto).
Kwota przeznaczona przez zamawiającego na realizację przedmiotowego zadania wynosi 420 045 zł brutto.
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na prowadzeniu czynności związanych z nadzorem procesu budowlanego. Do ogólnych zadań inżyniera należeć będzie nadzór nad opracowaniem, weryfikacją, uzgadnianiem i zatwierdzaniem dokumentacji projektowej oraz zarządzanie rzeczowo-finansowe, w szczególności kompleksowa obsługa umów na roboty w zakresie ich rozliczania, monitoringu i sprawozdawczości rzeczowo-finansowej. Ponadto zarządzanie techniczne, w tym pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i zapewnienie obsługi prawnej nadzorowanego projektu.
Głównym celem projektu jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w obrębie Aglomeracji Łódzkiej, poprzez poprawę jakości usług związanych z przewozami pasażerskimi, jak również komfortu i bezpieczeństwa podróżowania na objętych projektem przystankach linii kolejowych nr 15, 16, 25 i 540. Realizacja projektu przyczyni się także do wzmocnienia roli transportu kolejowego względem indywidualnego i zbiorowego transportu kołowego. W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Przebudowane zostaną przystanki: na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska - Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Głowno; na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno - Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers (dawne Jedlicze Łódzkie), Grotniki, Chociszew. Wybudowane zostaną przystanki: na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska - Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku), Domaniewice Centrum; na linii nr 16 Łódź Widzew - Kutno - Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto; na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny - Pabianicka; na linii nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew - Dąbrowa.
Zadanie realizowane jest m.in. z oszczędności powstałych po wyłonieniu wykonawcy robót dla realizowanego aktualnie zadania pn. „Modernizacja linii Kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz".