Za rok na linii kolejowej nr 64 na odcinku Kozłów – Starzyny, która stanowi najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Warszawy z Krakowem przez Centralną Magistralę Kolejową, pociągi będą mogły rozwijać prędkość 140 km/godz. Rozpoczęła się już modernizacja torów, a wczoraj został ogłoszony przetarg na modernizację sieci trakcyjnej na tym odcinku.
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Lublinie rozpisało przetarg na wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych modernizacji sieci trakcyjnej na odcinku Kozłów – Starzyny o długości 33,339 km realizowanych w ramach zadania pn. „Modernizacja linii kolejowej Nr 64 Psary – Kozłów.”
Realizacja zamówienia ma się rozpocząć 6 stycznia 2012 r., a zakończyć 30 listopada 2012 r. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 280 tys. zł. Oferty można składać do 15 grudnia 2011 roku do godz. 10:00. Decydować będzie najniższa cena.
Przetarg ten jest uzupełnieniem rozstrzygniętego już postępowania na na wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych na odcinku Kozłów – Starzyny. 30 czerwca została w tej sprawie podpisana umowa z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury.
Linia nr 64 Psary – Kozłów łączy aglomerację krakowską z Warszawą i miastami Polski Północnej, a w przyszłości będzie stanowiła część sieci linii dużych prędkości łączących tzw. ”Y” Wrocław/ Poznań - Łódź - Warszawa.
Celem robót budowlanych prowadzonych na tej trasie będzie podniesienie parametrów technicznych linii, tak, aby jadące pociągi mogły rozwinąć prędkość 140 km/h, co w efekcie skróci czas ich przejazdu i poprawi komfort podróży.