Partnerzy serwisu:
Biznes

Przetarg na kolejne pociągi dla WKD na przełomie roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
30-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Przetarg na kolejne pociągi dla WKD na przełomie roku
- Byłbym zbytnim optymistą zapewniając, że przetarg na dostawę nowych pociągów rozpiszemy jeszcze w tym roku. Ale przełom tego i przyszłego roku to prawdopodobna data – powiedział „Rynkowi  Kolejowemu” prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej Grzegorz Dymecki. Przetarg na sześć nowych pociągów jest cały czas w przygotowaniu. Zakup zostanie dofinansowany z polsko-szwajcarskiego programu współpracy – Stosowna umowa jest już podpisana – przypomniał Dymecki.

Nowe pociągi WKD będą się różnić od składów EN97, które dostarczyła Pesa – Na pewno będą przystosowane wyłącznie do nowego napięcia na sieci WKD – mówi prezes przewoźnika. Warszawska Kolej Dojazdowa ma zmienić napięcie w lipcu przyszłego roku. Dlatego dostarczane przez Pesę pociągi są dwusystemowe.

Jakich jeszcze zmian można się spodziewać? – Postaramy się dopracować wnętrze, system siedzeń, ustawienie poręczy – wszystkie te elementy, na które narzekają pasażerowie – przyznaje Dymecki. Wiele osób narzeka też na wąskie schody, prowadzące do dużej przestrzeni pasażerskiej w skrajnej części każdego składu (pociągi składają się z dwóch takich składów) – Takie rozwiązanie było konieczne. Być może w nowym przetargu nakażemy producentom inne rozwiązanie – dodaje.

Czy pociągi będą zatem jednoprzestrzenne? – Nie chcę jeszcze o tym przesądzać. Ale będę bronił obecnego rozwiązania – pozwoli ono w przyszłości, po wydłużeniu stacji, dodać dodatkowy wagon pasażerski pomiędzy składami. To w dużym stopniu zwiększy pojemność pociągów, a składy Pesy mają wystarczającą rezerwę mocy, bo taki wagon dodać – stwierdził prezes WKD.

A co będzie wspólne dla starych i nowych pociągów – Na pewno podstawowe parametry techniczne, takie jak długość, przyspieszenie, czy zastosowanie napędu rozproszonego – powiedział Dymecki. Zapowiedział też, że WKD nie będzie stosować biletomatów w pociągach – U nas jest po prostu bardzo duży tłok, który uniemożliwiałby przedostanie się do automatu. Stawiamy na sprzedaż na przystankach oraz przez telefony komórkowe – mówi Dymecki.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Infrastruktura

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 22 kwietnia 2024

Pociągi nie pojadą po łącznicy WKD w Pruszkowie. Po co więc składy wodorowe?

Zintegrowany transport

WKD ogranicza przewóz rowerów

Pasażer

WKD ogranicza przewóz rowerów

Witold Urbanowicz 28 lutego 2024

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Infrastruktura

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Koniec strajku na WKD

Prawo i polityka

Koniec strajku na WKD

Witold Urbanowicz 24 stycznia 2024

Bez porozumienia w WKD. Spór o „średnie wynagrodzenie”, strajk trwa

Prawo i polityka

Zobacz również:

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Infrastruktura

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 22 kwietnia 2024

Pociągi nie pojadą po łącznicy WKD w Pruszkowie. Po co więc składy wodorowe?

Zintegrowany transport

WKD ogranicza przewóz rowerów

Pasażer

WKD ogranicza przewóz rowerów

Witold Urbanowicz 28 lutego 2024

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Infrastruktura

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Koniec strajku na WKD

Prawo i polityka

Koniec strajku na WKD

Witold Urbanowicz 24 stycznia 2024

Bez porozumienia w WKD. Spór o „średnie wynagrodzenie”, strajk trwa

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5