Łatwiejsze dojście do peronów, windy dla niepełnosprawnych i więcej elementów nawiązujących do historii - to dotyczące Sopotu wnioski z lektury warunków przetargu na modernizację linii Pruszcz Gdański - Gdynia Chylonia – pisze „Gazeta Wyborcza”.
"Gazeta" przyjrzała się przetargowi na stację kolejową w Sopocie. Na peronie dalekobieżnym stanąć ma wiata identyczna, jak ta obecnie odnawiana na peronie SKM. Istniejący tunel łączący plac przed budynkiem dworca i peron dalekobieżny będzie zlikwidowany. Zamiast niego wydłużone zostanie przejście podziemne prowadzące obecnie od wylotu ul. Chopina do peronu SKM. Przejdziemy nim nie tylko na peron dalekobieżny, ale także dalej, do ul. Kolejowej. Wylot z tunelu zaplanowano w sąsiedztwie restauracji Wieloryb przy ul. Podjazd. Dodatkowe zejście przewidziano także wcześniej, bezpośrednio w stronę al. Niepodległości. Dzięki tym zmianom mieszkańcy "górnego Sopotu" oraz studenci wydziału ekonomii UG będą mieli krótszą drogę na perony - teraz muszą iść naokoło, przez ul. Dworcową i Bohaterów Monte Cassino – czytamy w Gazecie Wyborczej”.
Więcej