Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przęsła ze starego krakowskiego mostu zostaną użyte w kilkunastu lokalizacjach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przęsła ze starego krakowskiego mostu zostaną użyte w kilkunastu lokalizacjach
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Przęsło mostu kolejowego z Krakowa umożliwia sprawny i bezpieczny przejazd pociągów na trasie Herby Nowe – Kępno. PKP Polskie Linie Kolejowe wykorzystują obiekty z modernizowanych linii w nowych lokalizacjach. Po niezbędnych przeglądach konstrukcje nadal są istotnym ogniwem sieci kolejowej.

Nad rzeką Wyderką w Janinowie na linii Herby Nowe – Kępno pociągi jeżdżą już po konstrukcji z kolejowego mostu w Krakowie. Korzystają z niego składy pasażerskie i towarowe – ponad 20 pociągów na dobę. Zapewniony jest bezpieczny przejazd dłuższych i cięższych składów towarowych. 26-metrowe stalowe przęsło znad Wisły spoczęło na nowych przyczółkach żelbetowych. Wzmocniono także fundamenty przyczółków. Wymieniony został tor. Kończą się prace obok przeprawy. Stalowe przęsło nad Wyderką pochodzi z mostu nad Wisłą w Krakowie. Na magistrali w stolicy Małopolski budowany jest nowy most.

Obiekty z kolejowych magistrali, po szczegółowym przeglądzie lub dodatkowych pracach są wykorzystywane na mniej uczęszczanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów, nie tylko podkłady i szyny, ale duże konstrukcje mostów nadal służą kolei. To racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami i optymalne korzystanie ze środków programu utrzymaniowego.

Tylko z mostu nad Wisłą w Krakowie ponownie wykorzystano aż 12 przęseł. Dwanaście stalowych elementów po renowacji przeznaczono na wiadukty i mosty, m.in. w Zagórzu na Podkarpaciu, gdzie zastąpią wysłużony most kolejowy nad Sanem. Trzy trafiły do Częstochowy na linię Kielce – Fosowskie. Pozostałe przęsła są wykorzystane do rewitalizacji wiaduktów kolejowych, m.in. w Krasnymstawie i Rykach na Lubelszczyźnie oraz Wojkowicach w woj. śląskim.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Sycowa nie dotrą pociągi dalekobieżne

Pasażer

Do Sycowa nie dotrą pociągi dalekobieżne

Kasper Fiszer 10 grudnia 2024

Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska

Infrastruktura

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

Infrastruktura

Zobacz również:

Do Sycowa nie dotrą pociągi dalekobieżne

Pasażer

Do Sycowa nie dotrą pociągi dalekobieżne

Kasper Fiszer 10 grudnia 2024

Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska

Infrastruktura

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij