Partnerzy serwisu:
Pasażer

Przepełniony pociąg TLK Mazury. Interweniuje UTK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK / ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Przepełniony pociąg TLK Mazury. Interweniuje UTK
W związku z dużą liczbą skarg skierowanych do prezesa UTK, związanych z przepełnieniem pociągu TLK Mazury, urzędnicy kolejowego kontrolera sami sprawdzili, jak wygląda frekwencja w tym składzie.

Pracownicy UTK potwierdzili relacje pasażerów, odbywając jazdę wspomnianym pociągiem w relacji Kraków Płaszów – Olsztyn Główny. Jak informuje Urząd, PKP Intercity, odpowiedzialne za uruchamianie pociągu, naruszyło przepisy polegające na:

  • niespełnieniu przez przewoźnika wymagań w zakresie uruchomienia pociągu z wystarczającą liczbą miejsc siedzących, co powodowało duże zatłoczenie pociągu i zagrożenie bezpieczeństwa pasażerów,
  • nieprawidłowościach w dokumentach posiadanych przez pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego.

PKP Intercity naruszyło zatem następujące przepisy:

  • art. 17 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym,
  • art. 14. pkt 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe,
  • przepisy wewnętrzne przewoźnika - instrukcja dla zespołu drużyn konduktorskich w zakresie obsługi pociągów pasażerskich uruchamianych przez „PKP Intercity” SA.

Prezes UTK nakazał przewoźnikowi usunięcie wszystkich stwierdzonych nieprawidłowości, a także przeprowadzenie analizy występowania analogicznych nieprawidłowości w innych pociągach PKP Intercity i w przypadku ich występowania natychmiastowe ich usunięcie. UTK nakazało również podjęcie działań mających na celu stworzenie rozwiązań systemowych zapobiegających powstawaniu podobnych zdarzeń w przyszłości.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5