Rozpoczęły się prace przy budowie tunelu pod torami przystanku Biała Podlaska Wschodnia. Dobudowywane jest też aż 10 torów w rejonie przystanku. Prace zaplanowano do końca 2024 r.
Jak podają PKP PLK, rozpoczęła się budowa przejścia pod torami na przystanku Biała Podlaska Wschodnia. Tunel zwiększy bezpieczeństwo pasażerów, którzy od końca 2024 r. skorzystają z nowego przystanku. Wykonawca buduje konstrukcję przejścia pod torem nr 1. Te prace zakończą się w połowie maja i kolejno przeniosą pod sąsiedni tor nr 2.
Dla podróżnych z trudnościami w poruszaniu się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe. Dodatkowo zbudowana została nowa droga łącząca ulicę Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia, co umożliwi wejście do tunelu od strony Akademii Bialskiej - informuje inwestor.
Większe możliwości przewozu towarów na stacji Biała Podlaska
Obecnie spółka Trakcja na zlecenie PKP PLK
rozbudowuje stację Biała Podlaska o dziesięć torów. Prowadzone są roboty ziemne, przygotowywane są warstwy ochronne zabezpieczające grunt, m.in. podsypka z tłucznia. Na tak przygotowanym terenie układane będą podkłady i szyny. Łącznie wybudowanych zostanie kilkanaście kilometrów torów. Stacja w Białej Podlaskiej będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zakres prac obejmuje także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo przewidziane jest wykonanie odwodnienia, co jest istotne dla dobrego utrzymania torów.
W 2023 r. również stacja Małaszewicze
została rozbudowana o trzy dodatkowe tory, co zwiększyło jej przepustowość. Dobudowa torów stanowi część zadania o wartości 123 mln zł mającego na celu zaprojektowanie i rozbudowę torów w rejonie stacji Biała Podlaska i Małaszewicze na linii Warszawa - Terespol. Prace finansowane są ze środków publicznych przeznaczonych na dokapitalizowanie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach dofinansowania Krajowego Programu Kolejowego. Inwestycja zaplanowana jest do końca 2024 r.
Rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska jest uzupełnieniem inwestycji „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”, dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego projektu to 752,7 mln zł. Inwestycja
ma aż cztery lata opóźnienia.