Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przedwojenny przystanek Warszawa Wawer jak nowy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Od 20 września mieszkańcy Wawra mogą dotrzeć do pociągów dzięki nowemu przejściu podziemnemu. Warszawa Wawer to miejsce, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością.

Historyczną kostka bazaltowa, która niegdyś zdobiła perony na Wawrze, została oczyszczona, wypiaskowana i zaimpregnowa. Została też wykorzystana ponownie na części peronu - w środkowym pasie oraz przy wyjściu z przejścia podziemnego. Zabytkowe elementy znalazły swoje miejsce również w przejściu podziemnym, gdzie przymocowano historyczne płytki, które współgrają z nowymi - współczesnymi- kształtem kolorem i formą.

Zamontowano również odtworzone drewniane poręcze, które swoim kształtem nawiązują do oryginalnych elementów. Wszystkie prace związane z historycznymi materiałami realizowane były we współpracy z konserwatorem zabytków, który uzgadniał metody ich odświeżenia.

– Podróżowanie koleją w Warszawie łączy współczesność z szacunkiem dla dziedzictwa miasta, co można zobaczyć na przykładzie przystanku w Wawrze. Został on pierwotnie wzniesiony w 1936 roku jako część linii otwocko-grodziskiej, a podczas II wojny światowej został zniszczony wraz z tunelem. W latach 1959-1961 przeprowadzono jego odbudowę, z zachowaniem szczególnej troski o oryginalne elementy. Niedawno zabezpieczono i ponownie zamontowano oryginalne kafelki oraz kostkę bazaltową z lat 30., co podkreśla dbałość o zachowanie historycznego charakteru tego miejsca – powiedział Marcin Dawidowicz, Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków.

Nowe przejście pod torami to tylko jedna z wielu inwestycji zwiększających bezpieczeństwo na modernizowanej linii między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer, której koszt wynosi ponad 422 mln zł netto.

– Na początku lipca, w odpowiedzi na apele mieszkańców warszawskich dzielnic Praga Południe i Rembertów, zbudowaliśmy bezpieczne przejścia przez tory, prowadzące do pieszego szlaku w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Przejścia te zabezpieczyliśmy rogatkami i sygnalizacją świetlno-dźwiękową. Powstały one na linii kolejowej nr 7 (Warszawa – Lublin) przy ul. Podolskiej oraz na linii nr 506 przy ul. Podhalańskiej.

– 9 czerwca, udostępniliśmy dwa przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek. Jedno z nich znajduje się na ul. Korkowej i prowadzi do pobliskich osiedli mieszkaniowych, drugie łączy się bezpośrednio z peronem na wysokości ul. Goździków. Oba tunele wyposażone są w schody i pochylnie. W ramach prac na tej linii powstały jeszcze trzy bezpieczne przejścia, w tym jedno przebudowane. Obecnie trwają prace wykończeniowe w obiektach przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego (pod wiaduktem na ul. Płowieckiej) oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna. Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska na ul. Chłopickiego budujemy nową kładkę nad torami, która będzie wyposażona w schody i windy. Na wszystkich peronach prowadzimy prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, które zakończą się w III kwartale 2024 r – podaje zarządca.

Od grudnia 2023 r. pasażerowie mogą korzystać z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz stacji Warszawa Wawer.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer ruch aglomeracyjny został rozdzielony od dalekobieżnego dzięki dobudowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek do Warszawa Wawer.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Infrastruktura

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Roman Czubiński 19 września 2024

Minister Malepszak ma pomysł na kolejowy ratunek dla Lubuskiego

Infrastruktura

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

Infrastruktura

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

inf. pras. PKP PLK 19 września 2024

Czasowe zmiany w kolejowym rozkładzie do Wawra

Pasażer

Czasowe zmiany w kolejowym rozkładzie do Wawra

inf. pras. UM Warszawa 02 listopada 2023

Warszawa: Wodne atrakcje na stacji Wawer

Pasażer

Warszawa: Wodne atrakcje na stacji Wawer

TVN Warszawa, 1 lutego 2010 02 lutego 2010

Zobacz również:

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Infrastruktura

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Roman Czubiński 19 września 2024

Minister Malepszak ma pomysł na kolejowy ratunek dla Lubuskiego

Infrastruktura

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

Infrastruktura

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

inf. pras. PKP PLK 19 września 2024

Czasowe zmiany w kolejowym rozkładzie do Wawra

Pasażer

Czasowe zmiany w kolejowym rozkładzie do Wawra

inf. pras. UM Warszawa 02 listopada 2023

Warszawa: Wodne atrakcje na stacji Wawer

Pasażer

Warszawa: Wodne atrakcje na stacji Wawer

TVN Warszawa, 1 lutego 2010 02 lutego 2010

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5