Zmiana rozstrzygnięcia przetargu na przebudowę przystanku Kraków Business Park. PKP PLK anulowała wybór firmy Diag-Most i wybrała Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. To spółka należąca do PKP PLK.
W listopadzie PKP PLK
rozpisały przetarg na przebudowę wybudowanego w 2007 roku przystanku Kraków Business Park. W marcu
jako najkorzystniejszą wybrano ofertę PRI Diag-Most z Warszawy, z ceną 17 370 590,00 zł brutto.
Umowa nie została jednak podpisana. Tydzień po wybraniu wykonawcy PKP PLK poinformowała o unieważnieniu tej czynności i ponownej ocenie ofert. Odbyła się ona dziś (9 kwietnia) i tym razem zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) Prawa Zamówień Publicznych odrzucił ofertę PRI Diag-Most. Ustęp ten mówi o odrzuceniu oferty
jeżeli wadium nie zostało wniesione lub jeżeli zostało ono wniesione w sposób nieprawidłowy.
Podobnie jak w poprzednim rozstrzygnięciu, odrzucone zostały też oferty doświadczonych wykonawców (ZUE, Strabagu i TrackTec). Pozostały dwie: Swietelsky Rail oraz Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej (spółka z grupy PKP PLK). Z nich dwóch korzystniejszą złożył PNUIK, o wartości 17 674 999,81 złotych i została ona wybrana jako najkorzystniejsza.
Jak zapowiada PKP PLK, przystanek Kraków Business Park zyska podwyższone perony, pochylnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, nowe wiaty i oznakowanie, ścieżki naprowadzające i stojaki rowerowe. Odnowione zostanie przejście podziemne. Rozpoczęcie prac zaplanowane jest na II kwartał 2021 r., a zakończenie jeszcze na koniec tego roku. Inwestycja ma zostać dofinansowana przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”.