Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

„Proteza Koniecpolska" wśród najlepiej zarządzanych projektów w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
„Proteza Koniecpolska" wśród najlepiej zarządzanych projektów w Polsce
Fot. PKP PLK
Projekt rewitalizacji tzw „Protezy Koniecpolskiej” trafił do finału konkursu Polish Project Excellence Award – informuje PKP PLK.

Rewitalizacja trasy pomiędzy Częstochową a Fosowskiem zwanej „Protezą Koniecpolską" była niezbędna do wznowienia połączeń pasażerskich na trasie oraz znacznej poprawy czasu realizowanych połączeń towarowych. W trakcie inwestycji oprócz kwestii administracyjnych, wynikających z rozliczeń środków unijnych, wprowadzanych zmian w harmonogramie istotnie przyśpieszających realizację projektu, prace budowlane koordynowano z zachowaniem jazdy pociągów po czynnych torach.

Jak czytamy w informacji PKP PLK, z perspektywy zespołu projektu realizującego „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie”, największym wyzwaniem była koordynacja prac wielu podmiotów oraz przyspieszenie realizacji projektu o kilka miesięcy w odniesieniu do zaplanowanego harmonogramu. Dzięki mobilizacji wszystkich pracowników zaangażowanych w projekt oraz pozostałych podmiotów, takich jak wykonawca, inżynier Zakłady Linii Kolejowych, udało się odnieść sukces.

Do dyspozycji podróżnych zostało oddanych w sumie 17 peronów, m.in. w Częstochowie Stradomiu, Blachowni, Lublińcu i Lisowicach. Zarządca infrastruktury zadbał o bezpieczeństwo podróżowania na linii poprzez modernizację 48 przejazdów kolejowo-drogowych. Przeprowadzone prace umożliwiły skomunikowanie regionu z głównymi miastami w Polsce i uruchomienie na trasie szybkich pociągów, a tym samym wzrost atrakcyjności transportu kolejowego. Pociągi pasażerskie między Częstochową a Fosowskiem mogą poruszać się z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe osiągają prędkość 70 km/h. Po rewitalizacji linii czas przejazdu między Warszawą a Wrocławiem skrócił się o ponad 2 h, a między Częstochową a Lublińcem o ponad połowę.

Do finału tegorocznej edycji Konkursu Polish Project Excellence Award zakwalifikowało się łącznie 7 projektów w trzech kategoriach: projekty społeczno-organizacyjne, projekty infrastrukturalne, projekty inwestycyjne. Zwycięzcy Polish Project Excellence Award 2016 zostaną wyłonieni 17 listopada.

Projekt związany z "Protezą Koniecpolską" realizowany był przez PKP PLK a liderem konsorcjum wykonującym prace był PNUIK Kraków.

Projekt o łącznej wartości prawie 355 mln zł obejmował rewitalizację: 104 km sieci trakcyjnej, 98 kilometrów torów, 90 rozjazdów kolejowych, 71 obiektów inżynieryjnych, 48 przejazdów kolejowo-drogowych, 17 peronów i realizowany był w formule „projektuj i buduj”. Całość prac projektowych ww. zadania realizowała katowicka firma Elkol Sp. z o.o. Elkol działa na rynku usług projektowych i wykonawczych od prawie 30 lat. Pracownia projektowa obejmuje kompetentnych i doświadczonych specjalistów branży torowej, zabezpieczenia ruchu kolejowego (srk), sieci trakcyjnej, energetycznej oraz obiektów inżynieryjnych.

–  Przed rozpoczęciem robót budowlanych Elkol opracował wielobranżowe projekty budowlane, Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, projekty organizacji ruchu na czas zamknięcia przejazdów kolejowych, wielobranżowe projekty wykonawcze oraz projekty wykonawcze dla fazowania robót. Ze względu na to, że roboty budowlane prowadzone były w czynnych torach szczególnie istotne i wymagające uwagi było opracowanie fazowania robót – mówi Prezes Zarządu Dariusz Kruglej, oraz dodaje: w wyniku rewitalizacji linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie, pociągi pasażerskie mogą na tym odcinku poruszać się z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe osiągają prędkość do 70 km/h.

– Biorąc pod uwagę, że do 2023 roku, PKP PLK mają przeznaczyć na inwestycje 50 mld zł, bardzo ważne będzie aby te projekty inwestycyjne były sprawnie i kompetentnie zarządzane. Coroczny konkurs PPEA honorujący najlepiej zarządzane projekty w istotny sposób może się do tego przyczynić. Mam nadzieję, że Zespół Projektowy Elkol-u który już wielokrotnie ukazał swoje kompetencje i profesjonalizm, jako bardzo istotne ogniwo całego zespołu realizującego projekt rewitalizacji linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie, znajdzie się pośrednio w gronie laureatów tego konkursu – 

 
Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie w liczbach:
  • 104 km sieci trakcyjnej,
  • 98 kilometrów torów,
  • 90 rozjazdów kolejowych,
  • 71 obiektów inżynieryjnych,
  • 48 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • 17 peronów
  • Całkowity koszt inwestycji: 354 900 440,91 zł
  • Czas realizacji inwestycji: 2012 – 2014/2015.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zarządzanie projektem Protezy Koniecpolskiej nagrodzone

Infrastruktura

Zarządzanie projektem Protezy Koniecpolskiej nagrodzone

inf. prasowa PKP PLK 23 listopada 2016

Ostatnie prace na Protezie Koniecpolskiej

Infrastruktura

Ostatnie prace na Protezie Koniecpolskiej

dw, Rynek Kolejowy 30 października 2015

Jest szansa na pociągi Częstochowa - Opole

Pasażer

Jest szansa na pociągi Częstochowa - Opole

Dominik Wójcik 27 stycznia 2015

Zobacz również:

Zarządzanie projektem Protezy Koniecpolskiej nagrodzone

Infrastruktura

Zarządzanie projektem Protezy Koniecpolskiej nagrodzone

inf. prasowa PKP PLK 23 listopada 2016

Ostatnie prace na Protezie Koniecpolskiej

Infrastruktura

Ostatnie prace na Protezie Koniecpolskiej

dw, Rynek Kolejowy 30 października 2015

Jest szansa na pociągi Częstochowa - Opole

Pasażer

Jest szansa na pociągi Częstochowa - Opole

Dominik Wójcik 27 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5