Użytkownicy smartfonów posługujący się aplikacją Jakdojade mogą już korzystać z nowej funkcji, która uprości proces zakupu biletów na przejazdy pociągami PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika. Współpraca z Jakdojade jest kolejnym działaniem w ramach strategii PKP Intercity, który stawia na rozwój sieci sprzedaży poprzez partnerskie działania z zewnętrznymi podmiotami.
24 kwietnia użytkownicy aplikacji Jakdojade korzystający systemów iOS i Android otrzymali funkcję „Kup bilet”, która po wyszukaniu bezpośredniego przejazdu pociągami PKP Intercity przekierowuje na stronę przewoźnika do systemu e-IC, w którym wyświetlany jest od razu pociąg, na który klient chce zakupić bilet. W przyszłości przycisk „Kup bilet” dostępny będzie również na stronie internetowej jakdojade.pl. Zakup biletu staje się dużo prostszy i bardziej intuicyjny, a nowa funkcja znacząco ułatwia planowanie trasy dla pasażerów podróżujących między miastami.
Będzie też zakup bezpośrednio w Jakdojadę
- Funkcja przekierowania do strony e-IC w aplikacji Jakdojade to jeden z wielu kroków, jakie planujemy podjąć z tym partnerem. Współpraca z zewnętrznymi portalami i aplikacjami to istotna część naszej strategii sprzedażowej. Zależy nam, aby nasi pasażerowie mieli możliwość łatwego wyszukiwania połączeń i zakupienia biletów w najbardziej dogodnym dla nich miejscu, dlatego nieustannie pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, które ułatwią Polakom podróże z PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity cytowany w komunikacie.
- Wprowadzenie planera było początkiem rozwoju trybu międzymiastowego. Rozszerzanie funkcjonalności związanych z podróżowaniem koleją jest dla nas kluczowe. Nawiązanie współpracy z PKP Intercity i uruchomienie przekierowania pomiędzy naszą aplikacją, a stroną przewoźnika, to pierwszy krok w kierunku sprzedaży biletów kolejowych – mówi Bartosz Burek, prezes Jakdojade.
W przyszłości PKP Intercity planuje udostępnić opcję bezpośredniego zakupu biletów w aplikacji Jakdojade, kontynuując tym samym strategię rozszerzania sieci sprzedaży na zasadach ujednoliconych warunków handlowych.
Coraz szersza sieć sprzedaży
PKP Intercity podkreśla, że nieustannie rozszerza możliwości zakupu biletów.
Przewoźnik rozwija zdalne kanały sprzedaży dodając kolejne funkcje w aplikacji mobilnej oraz ulepszając działanie strony internetowej. W ostatnim czasie pasażerowie zyskali m.in. możliwość
graficznej rezerwacji miejsc i nowe opcje płatności w aplikacji.
PKP Intercity podkreśla, że dwa lata temu otworzyło się na współpracę z partnerami zewnętrznymi i wprowadziło nowy model sprzedaży agencyjnej. Dzięki niemu bilety PKP Intercity można dzisiaj kupić na popularnych platformach mPay, e-podroznik.pl,
KOLEO oraz SkyCash.
Strategia spółki przyniosła oczekiwane rezultaty – ta forma zakupu biletów cieszy się rosnącym zainteresowaniem podróżnych. Przez niecały rok po uruchomieniu pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano w nich 2,5 mln biletów PKP Intercity.
Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Mając na uwadze dobro pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić swoje usługi do kiosków, hoteli, sklepów spożywczych oraz na stacje benzynowe. Dzięki takiej strategii brak kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu - podkreśla przewoźnik.
Przed wakacjami i spodziewanym szczytem przewozowym wprowadzone zostanie jeszcze kilka istotnych zmian. O tym jakich funkcji można się spodziewać oraz planowanej ofercie rozmawiamy z Tomaszem Gontarzem, członkiem zarządu przewoźnika.