W poniedziałek jednostka została ochrzczona, dziś po raz pierwszy wypłynie do szwedzkiego portu w Trelleborgu.
Regularne rejsy do Szwecji ma rozpocząć w czwartek.
Prom Wolin, jeszcze miesiąc temu pod nazwą Sky Wind, pływał między Sztokholmem i Turku. Zbudowany został 21 lat temu w stoczni Mos Rosenberg. W 2002 r. przeszedł w Gdańskiej Stoczni Remontowej gruntowny remont. Tam też po nabyciu go przez PŻM został dostosowany do potrzeb Unity Line. Jednostka jest dość nietypowa: długa, ale wąska. Nie ma wewnętrznych ramp, w związku z czym trzeba było ją dostosować do załadunku obu pokładów wprost z ramp portowych. Port w Trelleborgu musiał nieco przebudować nabrzeże, do którego dobijał będzie Wolin.
- To szósta jednostka, która w barwach Unity Line będzie pływać z Polski do Szwecji - cieszy się Zbigniew Janeczko, prezes spółki zarządzającej promami.
Wolin ma trzy pokłady ładunkowe - w tym jeden przystosowany również do przewozu wagonów kolejowych. Zabierze do 90 zestawów samochodów ciężarowych i dodatkowo 50 osobowych. Na pokładzie znajduje się 70 kabin (240 łóżek).
PŻM nie ukrywa, że po Wolinie, który jest promem przeznaczonym głównie do przewozu ciężarówek, poszukuje na rynku wtórnym jednostki pasażersko-samochodowej, zbliżonej parametrami do Polonii. Nową jednostkę chętnie kupiłaby też Euroafrica.
- Rozglądamy się za promem, który będzie mógł zastąpić Mikołaja Kopernika [jednostka kolejowo-samochodowa pływająca do Ystad - red.]- mówi Paweł Pożycki, prezes Euroafriki.