PKP PLK wybrała wykonawcę modernizacji stacji Krzyż, której nie objęła obecna modernizacja magistrali E59 Poznań – Szczecin.
Pod koniec roku PKP PLK ogłosiła przetarg na przetarg na dokumentację projektową modernizacji stacji Krzyż.
W postępowaniu wpłynęło dziewięć ofert.
W piątek 9 kwietnia PLK wybrała wykonawcę dokumentacji. Została nim firma Egis Poland, która zaproponowała 6 mln zł brutto przy kosztorysie opiewającym na 26,8 mln zł brutto. PKP PLK odrzuciła w toku postępowania ponad połowę (pięć z dziewięciu) ofert.
Stacja Krzyż to jedyny element magistrali E59 Poznań – Szczecin
wyłączony z trwającej właśnie modernizacji. PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały jej modernizację w ramach odrębnego projektu dotyczącego ciągu linii kolejowych 18 i 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn). – Inwestycja obejmie kompleksowe prace na stacji, zarówno na linii 203 z Tczewa do Kostrzyna, jak i linii 351 z Poznania do Szczecina – informowała "Rynek Kolejowy" PLK.
W ramach przebudowy stacji Krzyż PLK planuje m.in. "dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju", tzn. podwyższenie prędkości handlowej i podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego, poprawa punktualności realizowanych połączeń przewozów pasażerskich i towarowych oraz osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych wymaganych dla wyznaczonych kodów ruchu według TSI. Oznacza to m.in. prędkość maksymalną dla pociągów pasażerskich – 160 km/h, długość peronów 400-570 m oraz maksymalną długość pociągów towarowych 750 metrów.