PKP PLK wybrała firmę, która wykona dokumentację projektową dla budowy nowej nitki torów i mostu przy dojeździe od strony Poznania do stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto.
Przetarg na wykonanie prac przygotowawczych dla projektu pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.”
PKP PLK ogłosiła w październiku.
Do postępowania stanęło dziewięć podmiotów, ale PKP PLK odrzuciła aż cztery oferty, w tym od tak dużych firm jak Multiconsult i BPK Poznań. Zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum warszawskich firm Infrares (lider) i Infra CD, które zaproponowało 2,386 mln zł brutto. Umowy jednak jeszcze nie podpisano ze względu na odwołania złożone do KIO.
Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji ma być też drugi, 300-metrowy peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto.Powstanie też mijanka w Parkowie, o której
więcej pisaliśmy tutaj.