Pomimo sporych opóźnień w modernizacji linii radomskiej, prace posunęły się do przodu. Od lutego pociągi Kolei Mazowieckich zbliżą się do Radomia.
Od 8 lutego 2021 r. ulegnie zmianie organizacja przewozów na linii nr 8 Warszawa – Radom – poinformowały Koleje Mazowieckie. PKP PLK udało się przygotować jeden z dwóch torów na tym odcinku (dobudowa drugiego to zasadnicze zadanie prowadzonej modernizacji linii).
– Na odcinku Warka – Dobieszyn zostanie wznowiony ruch pociągów po jednym czynnym torze. Spowoduje to, że znaczna większość połączeń na tym odcinku będzie obsługiwana przez pociągi. Dla połączeń do/z Dobieszyna nie będzie już uruchamiana „szybka” zastępcza komunikacja autobusowa – czytamy w komunikacie spółki.
Oznacza to, że większość pociągów regionalnych KM obsługiwać będzie także przystanki Grabów nad Pilicą i Strzyżyna. Przed PKP PLK pozostaje zadanie otwarcia 26-kilometrowego odcinka linii między Dobieszynem a Radomiem. Pomimo problemów, które PKP PLK notuje na linii radomskiej, spółka cały czas obiecuje, że w czerwcu pociągiem, po jednym torze,
dojedziemy już z Warszawy do Radomia bez przesiadek.
Obecnie dojazd pociągiem do Radomia bez przesiadek możliwy jest kilkoma pociągami przyspieszonymi Kolej Mazowieckich, które kursują z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej, lub pociągami PKP Intercity, także przez CMK lub Dęblin. Najszybszy „Radomiak” dociera do Radomia w godzinę i 42 minuty. Czas przejazdu podstawową trasą z wykorzystaniem komunikacji zastępczej na części odcinka to od 2 godzin i 27 minut do 2 godzin 2 godzin i 34 minut.