Ogłoszono przetarg na modernizację aż 12 przystanków na linii kolejowej nr 96 z Tarnowa do Muszyny przy wsparciu z Programu przystankowego. To oznacza kolejne prace na okresowo zamykanej od kilku lat linii.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, w ramach Programu, na trasie kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów budowane są obecnie dwa dodatkowe przystanki o nazwie
Nowy Sącz Dąbrówka i Nowy Sącz Gorzków. Nowe obiekty mają być gotowe od grudnia bieżącego roku. Na tej trasie planowana jest modernizacja jeszcze 12 istniejących przystanków
Jaki standard nowych peronów?
W ramach ogłoszonych postępowań przetargowych są stacje i przystanki kolejowe na linii nr 96 w miejscowościach: Stary Sącz, Rytro, Andrzejówka, Muszyna, Barcice, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Tuchów. Zakończenie prac planowane jest w 2025 r.
Jak informuje PLK, przebudowane obiekty wyposażone będą w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz odpowiednie oznakowanie. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się zostaną wybudowane pochylnie. Przewidziano także ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących.
Ciągłe utrudnienia dla pasażerówMalownicza linia kolejowa nr 96 z Tarnowa do Nowego Sącza i dalej do Muszyny i Krynicy jest remontowana krótkimi odcinkami od wielu lat, co powoduje
wielomiesięczne zamknięcia linii. PKP PLK nie zdecydowała się na skrócenie utrudnień dla pasażerów poprzez całościowe prace na dłuższym odcinku.
Nie inaczej było w tym roku - linia znów została zamknięta, a PKP Intercity -
wbrew zapisom planu transportowego i stanowisku Urzędu Transportu Kolejowego -
nie uruchomiło żadnej komunikacji zastępczej.