Koleje Holenderskie potwierdziły, że później, niż zakładano uruchomione zostaną nowe połączenia nowymi, produkowanymi w Polsce pociągami ICNG. Nederlandse Spoorwegen – Koleje Holenderskie – postanowiły uspokoić swoich pasażerów i wytłumaczyć powody opóźnień.
Początkowo, w 2017 roku, Nederlandse Spoorwegen zamówiły 79 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream do obsługi połączeń IC wewnątrz kraju oraz dwa podobne pojazdy, które miały być przygotowane do przewozów międzynarodowych do Belgii. Ostatecznie zamówienie na „transgraniczne” zespoły trakcyjne wzrosło do 20 pojazdów. Łącznie w nowej hali w Chorzowie, którą mieliśmy okazję oglądać w listopadzie 2018, Alstom zbuduje więc 99 pojazdów dla NS.
Już w połowie 2020 roku było wiadomo, że pomimo rozpoczętych testów dynamicznych w Holandii, nie uda się wprowadzić do ruchu od grudnia 2020 pojazdów ICNG
(Intercity New Generation – to oficjalna nazwa nowych ezt w Holandii). Opóźnienia w dostawach poszczególnych sztuk zespołów trakcyjnych są znaczne i wynoszą prawie rok. Koleje Holenderskie, jako odpowiedzialny przewoźnik, postanowiły wytłumaczyć swoim pasażerom powody opóźnień, za które odpowiada epidemia koronawirusa i problemy z terminową dostawą poszczególnych elementów do Chorzowa, gdzie odbywa się montaż Coradii Stream. Na mapie w wizualizacji NS wskazały, że w proces produkcji ICNG zaangażowanych są zakłady i ludzie z 20 krajów. Wynika z niej ponadto, że polscy fachowcy są odpowiedzialni, oprócz montażu pojazdów na Śląsku, także za produkcję wygodnych foteli do pociągu. Niezwykła inforgrafika pokazuje jak skomplikowanym procesem jest budowa nowoczesnego zespołu trakcyjnego.
Ze względu na opóźnienia ICNG dopiero za kilka miesięcy zostaną wprowadzone do obowiązującego rozkładu jazdy, ale będą kursować z maksymalną prędkością 160 km/h i będą to jazdy nieregularne (ICNG zastępować będą inne jednostki zaplanowane dla kursów). Testy będą nadzorowane zarówno przez Koleje Holenderskie, jak i przez Alstom.
Dopiero w grudniu 2021 Coradie Stream zostaną oficjalnie umieszczone w rozkładzie jazdy na trasie z Amsterdamu przez Rotterdam do Bredy oraz z Hagi przez Rotterdam, Bredę, Tilburg do Eindhoven. Start zupełnie nowych połączeń realizowanych ICNG z z północy kraju, z Groningen lub Leeuwarden przez Amsterdam, lotnisko Schiphol do Bredy, oraz ekspresowego połączenia Amsterdam – lotnisko Schiphol, został przesunięty na grudzień 2022 roku. Pojazdy do obsługi połączeń międzynarodowych do Belgii zdominują trasę Amsterdam – Bruksela dopiero w roku 2025 (niedawno były testowane na torze doświadczalnym w Czechach).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.