W niedzielę po raz pierwszy lokomotywy przejechały z prędkością 80 km/h przez wiadukty na linii obwodowej w Warszawie. To sprawdzanie obiektów, tzw. dynamiczne próby obciążeniowe – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak już informowaliśmy,
modernizacja linii nr 20 (obwodowej) przebiegającej przez warszawską Wolę
ma wielomiesięczne opóźnienie. Dwa tygodnie temu
przeprowadzono pierwsze próby statyczne obiektów inżynieryjnych. W niedzielę (12 sierpnia) odbyły się kolejne próby, tym razem dynamiczne. Po obiektach na Obozowej, Zawiszy, Kasprzaka i Wolskiej przejeżdżała lokomotywa z różną prędkością: od 10 do 80 km/h. Wówczas specjalna aparatura dokładnie mierzyła parametry obiektów i ich zachowanie. Potwierdzone zostały założenia, że wiadukty są przystosowane do obsługi cięższych składów (nacisk na oś 22,5 t) poruszających się z większą niż przed modernizacją prędkością rozkładową (było 40 km/h – będzie 80 km/h).
PLK informuje, że na linii obwodowej kończą się już zasadnicze prace. Nad nowymi torami rozwieszona została nowa sieć trakcyjna. Tory są wyregulowane. Na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na 8. peronie stacji Warszawa Zachodniej trwają prace wykończeniowe i porządkowe. W połowie sierpnia rozpoczną się odbiory techniczne nowej infrastruktury, pozyskiwanie zgód administracyjnych, a od 20 października linią pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią mają pojechać pasażerowie.
Więcej na temat inwestycji
można przeczytać tutaj. W przyszłym roku, po zakończeniu prac projektowych, rozpoczną się roboty przy budowie nowego przystanku
Warszawa Powązki. Oprócz nowego peronu dostosowanego dla osób o ograniczonej mobilności, PLK wybudują także kładkę dla pieszych łączącą Wolę i Żoliborz.