- W niektórych nowych pociągach Pendolino częściowo nie działa system informacji pasażerskiej – taką informację otrzymaliśmy od czytelnika. Rzecznik PKP Intercity potwierdza, że problem istnieje.
- 23 grudnia na wrocławskim dworcu pojawił się pociąg Pendolino odjeżdżający w kierunku Warszawy, z którym nie wszystko było w porządku. To trudne do zrozumienia, że w nowych pociągach za wiele milionów szwankuje system informacji pasażerskiej – pisze czytelnik i na dowód wysyła zdjęcie wyświetlacza umieszczonego na drzwiach wejściowych do pociągu. Jak nas zapewnia, sytuacja powtórzyła się także w inne dni, w innych składach Ekspress Intercity Premium.
Widać na nim wyraźnie, że kierunki i stacje docelowe nie wyświetlają się poprawnie, przez co informacje te musiały być umieszczone na kartce (nie widać tego na fotografii) Do tego występuje problem z prawidłowym wyeksponowaniem numeru wagonu. W miejscu gdzie powinien się on znajdować na stałe umieszczono naklejkę z cyfrą 13, z czcionką do złudzenia przypominającą tę stosowaną przez elektroniczny system.
- Producent pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi poprawne działanie wyświetlaczy numerów wagonów. Ze względu na opóźnienie w dostawie składów, niektóre, drobne elementy, wymagają dopracowania – wyjaśnia Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. - Obecne oznaczenie jest czasowe. Warto jednak podkreślić, że jest widoczne dla pasażerów, dzięki czemu każdy bez problemu trafi do swojego wagonu. Dodatkowo na dworcu informacji o numerze wagonu może udzielić drużyna konduktorska czy informator mobilny.
Pendolino, które zepsuło się w sobotę, jest już sprawne
Przewoźnika zapytaliśmy też o to co dzieje się obecnie z pociągiem, który w sobotę uległ awarii.
- Pociąg wrócił już do Krakowa, jest w pełni sprawny. W sprawie przyczyny proszę o kontakt z producentem, który odpowiada za czystość i stan techniczny składów – napisała krótko rzeczniczka PKP Intercity.
Marek Gawroński, dyrektor ds. komunikacji w firmie Alstom odpisał nam krótko:
- Przyczyna awarii została szybko usunięta w warszawskim Centrum Serwisowym i pociąg wrócił do eksploatacji. Raport z usterki zostanie przekazany klientowi.