Partnerzy serwisu:
Pasażer

Problemy w Krakowskim Szybkim Tramwaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-08-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Krakowska, 24 sierpnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Problemy w Krakowskim Szybkim Tramwaju
Nie mają ostatnio szczęścia pasażerowie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. W ostatnim tygodniu, aż 3 razy psuła się sygnalizacja świetlna w tunelu pod dworcem głównym, co powodowało zator i przestoje w kursowaniu - napisała „Gazeta Krakowska”

Mimo, że przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, który odpowiada za utrzymanie tunelu, zapewniają że nic złego się nie dzieje i to tylko przejściowe trudności, to jednak pasażerowie są zaniepokojeni. Problem pojawił się zaraz po uruchomieniu podziemnego przejazdu w ubiegłym roku. Służby kontrolujące obiekt miały wiele uwag z zakresu bezpieczeństwa, jednak ZIKiT zapewniał, że wszystkie nieprawidłowości zostaną szybko zlikwidowane. Największym zagrożeniem jest obecnie brak systemu, odpowiedzialnego za samoczynne zatrzymanie tramwaju, np. w przypadku awarii składu już znajdującego się w tunelu.

- O budowę tzw. samoczynnego systemu hamowania zabiegaliśmy już podczas budowy tunelu - powiedział „Gazecie Krakowskiej” Julian Pilszczek, prezes MPK. - Jednak nie został on zainstalowany do tunelu. Właśnie z tego powodu obowiązuje w nim ograniczenie szybkości tylko do 30 km na godzinę - zaznacza Pilszczek

Na szczęście jest szansa, że taki system pojawi się do końca przyszłego roku, chociaż koszty takiego przedsięwzięcia nie będą małe. Instalacja w tunelu będzie kosztowała około 400 tys. zł, natomiast wyposażenie wszystkich tramwajów przejeżdżających pod ziemią to wydatek około 3 mln zł.

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Kraków: Tramwaje wreszcie pojadą szybciej w tunelu?

Zintegrowany transport

Ruszyła rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Zintegrowany transport

Ruszyła rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Transport Publiczny 22 października 2013

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Kraków: Tramwaje wreszcie pojadą szybciej w tunelu?

Zintegrowany transport

Ruszyła rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Zintegrowany transport

Ruszyła rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Transport Publiczny 22 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5