W ubiegłym tygodniu doszło do osunięcia się fragmentu nasypu kolejowego pomiędzy Lesznem a Starym Bojanowem. To zmodernizowany niedawno fragment magistrali E59.
Problemy z nasypem miały miejsce w ubiegłym tygodniu, na blisko 50-metrowym odcinku magistrali pomiędzy Lesznem a Bojanowem. Konieczne było wstrzymanie ruchu po torze nr 2, co wpływało na rozkład jazdy pociągów. Obecnie ruch możliwy jest już ponownie po obu torach, ale w torze nr 2 na krótkim odcinku maszyniści muszą zwalniać do 30 km/h.
– Na podstawie bieżącego monitoringu stwierdzono potrzebę zabezpieczenia terenu jednego toru na odcinku ok. 50 m. Prace wykonano w minioną sobotę. Wykonawca inwestycji zlecił analizę dla oceny zjawiska. Na podstawie wyników będzie decyzja o dalszym postępowaniu. Na ok. 50-metrowym odcinku jednego toru (nr 2) tymczasowo obowiązuje prędkość 30 km/h – nie wpływa to na czas przejazdu pociągów – poinformował Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.
Na większości odcinka pomiędzy Poznaniem a Lesznem od września 2020 roku pociągi mogą kursować z prędkością 160 km/h. Podniesienie prędkości do 160 km/h ma być możliwe „w drugiej połowie 2021 roku”. Najszybszy pociąg IC od czerwcowej korekty rozkładu jazdy pojedzie między Poznaniem a Wrocławiem w 1 h i 40 minut. Więcej informacji na ten temat
można znaleźć tutaj.