Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prezydent Słupska: Brak modernizacji linii 202 uczni z nas skansen komunikacyjny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prezydent Słupska: Brak modernizacji linii 202 uczni z nas skansen komunikacyjny
Fot. Michał SzymajdaStacja kolejowa w Słupsku
Samorządowcy z Pomorza dają wyraz swojemu niezadowoleniu wobec możliwych planów wstrzymania modernizacji linii 202 na odcinku od Gdyni do Słupska. Głos zabrała w tej sprawie prezydent Słupska i poseł Zbigniew Konwiński.

– Nie wyobrażam sobie, że zawieszenie inwestycji modernizacji linii 202 z Gdyni do Słupska może być prawdą. Nie wyobrażam sobie, mimo że wyobraźnię (…) mam bogatą. Tyle mówiono o zrównoważonym rozwoju, o konieczności przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, o sprawiedliwym podziale środków uwzględniających także pomoc dawnym miastom wojewódzkim – napisała w liście do „Rynku Kolejowego” prezydent Słupska, Krystyna Danilecka-Wojewódzka.

"Archipelag rozczarowań"

Prezydent Słupska przywołuje książkę Filipa Springera "Miasto Archipelag", gdzie autor zwraca uwagę na fakt, że wiele byłych miast wojewódzkich, a takim jest Słupsk, tworzy dzisiaj "archipelag możliwości, rozczarowań, szans". – Czy Słupsk ma być naprawdę archipelagiem rozczarowań? – pyta w liście prezydent.

– Degradacja naszego miasta, z którego "wyprowadzono” wiele instytucji, zakładów pracy i jednostek samorządowych jest dziś bardzo widoczna. Budowa tarczy antyrakietowej w bezpośredniej bliskości miasta obwarowana była gwarancją rekompensat choćby w postaci nowych inwestycji, w tym infrastruktury drogowej, także kolejowej. Gdzie są te rekompensaty? – irytuje się Danilecka-Wojewódzka. Zaznacza, że budowę drogi ekspresowej S6 na całym odcinku od Szczecina do Gdańska zawieszono w Koszalinie, a teraz obawy są co do przyszłości inwestycji w linię 202.

– Było co najmniej kilkanaście spotkań w tej sprawie, ostatnie, 2 miesiące temu, z optymistycznym nastawieniem, że „na pewno realizujemy.”. Już prawie wstęgi na otwarcie mieliśmy kupować, tym bardziej, że nasza inwestycja w węzeł transportowy w Słupsku jest już mocno zaawansowana, a ma sens pod warunkiem modernizacji 202... Przecież jest jakaś minimalna logika działań. Już nie mówię o odpowiedzialności za zobowiązania rządzących i potentata – PKP PLK. Odstąpienie od tej inwestycji to naprawdę budowanie w naszym rejonie nowego skansenu. Komunikacyjnego – podsumowuje prezydent.

Poseł Konwiński: To pogłębi problem komunikacyjny Pomorza

Swoje oburzenie na możliwe zaniechanie modernizacji linii 202 z dobudową drugiego toru do roku 2023 roku wyraził też poseł Zbigniew Konwiński ze Słupska.

– To kolejny etap marginalizowania Pomorza i kara za to, że większość wyborców tutaj oddała głos na inne partie niż PiS. Doprowadzi to wprost do pogłębienia zapaści komunikacyjnej Środkowego Pomorza, które postępuje nie tylko w infrastrukturze, ale też np. w liczbie połączeń kolejowych, stale ograniczanych. Podobnie jest z drogą S6, którą obecny rząd wstrzymał, mimo że projekt był przygotowany do realizacji i dziś pewnie już byśmy po niej jeździli – powiedział Konwiński.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK podpisała umowę z wykonawcą nowego tunelu pod stacją Słupsk

Infrastruktura

Do 2026 r. dwa tory i 200 km/h z Gdyni do Słupska

Infrastruktura

Prace na linii 202. Na razie powstanie tylko tunel w Słupsku

Infrastruktura

Przejście na stację w Słupsku będzie kosztować 10 mln złotych

Infrastruktura

Koszt modernizacji linii 202 wzrósł z miliarda do 5 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5