Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Prezesi SBB i Stadlera zaprezentowali Giruno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W radosnej, wręcz wesołej atmosferze odbyła się dziś oficjalna prezentacja pociągu Stadler EC250 Giruno na targach Innotrans w Berlinie. To pierwszy pojazd dużych prędkości szwajcarskiego producenta.

Właściciel i prezes Stadlera Peter Spuhler zaprezentował dziś wspólnie z prezesem Kolei Szwajcarskich (SBB) Andreasem Meyerem nowy pociąg dużych prędkości EC250 Giruno. Jak nasi Czytelnicy doskonale wiedzą, będzie on kursował od 2019 roku przez ukończony w tym roku Tunel Gotarda. - Tak jak zapowiadaliśmy, szwajcarski pociąg połączy przez szwajcarski tunel Frankfurt z Mediolanem - ogłosił podczas uroczystości Meyer.

Giruno jest jedną z największych atrakcji targów. Dzisiejsza oficjalna prezentacja prowadzona była w bardzo luźnej i wesołej atmosferze. Obaj szwajcarzy podkreślali znaczenie Tunelu Gotarda dla swojego kraju i europejskiego systemu transportu, mówili też wręcz o "tunelowym" roku 2016 w Szwajcarii. - Ten tunel symbolizuje dokładność, punktualność i innowacyjność, podobnie jak pociąg Giruno - mówił szef SBB.

Peter Spuhler dał się już nieraz poznać jako dowcipny i charyzmatyczny mówca. - Tunel projektowano o rząd wielkości dłużej, niż budowano. Może to stanowić przykład dla naszych berlińskich przyjaciół - żartował, odnosząc się do wciąż nieukończonej budowy lotniska Berlin-Brandenburgia. Przy aplauzie dziesiątek gości prezesi uroczyście przecięli wstęgę i wznieśli kieliszek szampana.

Na targi przyjechał pierwszy egzemplarz Giruno, wybudowany zaledwie 23 miesiące po podpisaniu kontraktu. Choć regularna wersja EC250 będzie miała 11 członów i 200 metrów długości, to na torach ekspozycyjnych zmieścił się tylko 5-członowy pojazd. - Na więcej nie starczyło budżetu - śmiał się prezes Stadlera. Zaraz jednak poważnie dodał, że to nie tylko pierwszy pociąg dużych prędkości producenta, ale ogólnie pierwszy pojazd dużych prędkości spełniający wszystkie rygorystyczne szwajcarskie normy, m. in. jeśli chodzi o dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Oczywiście nie zabrakło również bardziej oficjalnych wypowiedzi. Andreas Meyer, dziękując całemu zespołowi projektowemu podkreślił, że pociąg po ostatecznym odbiorze, który planowany jest dopiero na maj przyszłego roku, rozpocznie procedury dopuszczeniowe aż w czterech krajach. - Przed nami jeszcze dużo pracy. Zakończymy ją dopiero, gdy pociąg będzie gotów do drogi - podsumował prezes SBB.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5