Dostęp państw spoza UE i NATO do projektowania i budowy infrastruktury krytycznej w Polsce niesie pewne zagrożenia. Czy powinniśmy mocniej chronić rynek inwestycji? Czego polski przemysł i myśl inżynierska może się nauczyć z doświadczeń innych europejskich krajów? Sensowność certyfikacji wykonawców w świetle zaproponowanego projektu ustawy wydaje się dziś bardziej na czasie, niż kiedykolwiek indziej.
Ochrona polskiego rynku inwestycji była jedną z najgłośniejszych debat tegorocznych kongresów – kwietniowego
Projektantów i Inżynierów oraz czerwcowego
Infrastruktury Polskiego. Ostre wymiany zdań między prezesem CPK, Mikołajem Wildem, a prezes IGTL, Maritą Szustak, były szeroko komentowane w branżowych portalach.
Ta kwestia jest obecna również w
agendzie Kongresu Kolejowego, który odbędzie się już za dwa tygodnie – 15 listopada w Warszawie. W debacie potwierdził już udział prezes Urzędu Zamówień Publicznych, Hubert Nowak. Wciąż jest możliwe zgłoszenie się do tej debaty i zostanie partnerem Kongresu (dane kontaktowe do organizatorów są na stronie wydarzenia).
Tegoroczna edycja Kongresu będzie wyjątkowa. Organizatorzy liczą nawet na 1000 uczestników. Podczas niego odbędą się finały dwóch istotnych branżowych konkursów: Zielonych Nagród Kolejowych organizowanych przez Forum Kolejowe Railway Business Forum i redakcję Rynku Kolejowego oraz Dworca Roku z inicjatywy Fundacji ProKolej.
Chcesz zostać partnerem Kongresu? Skontaktuj się z nami!