Partnerzy serwisu:
ښwiat

Premier Turcji poprowadził pierwszy pociąg pod Bosforem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/PAP/Hürriyet Daily News

Podziel się ze znajomymi:

4 sierpnia odbył się pierwszy przejazd pociągiem po nowej linii kolejowej w tunelu pod cieśniną Bosfor. Wart 2,5 miliarda euro projekt połączy europejską i azjatycką sieć kolejową w Turcji oraz poprawi komunikację w Stambule.

Marmaray to ogromny projekt połączenia azjatyckiej i europejskiej sieci kolejowej w Turcji. Wybudowana już podziemna linia kolejowa ma 13,3 km długości. Aby połączyć ją z istniejącą infrastrukturą, musiano przebudować 63 kilometry istniejących linii kolejowych w Stambule. Cała trasa ma długość 76,3 od Halkali po stronie europejskiej do Gebze po stronie azjatyckiej.

Maszynistą pierwszego pociągu był premier Turcji Recep Tayyip Erdoğan. – Stambuł nie odpowiada obecnie na potrzeby komunikacyjne swoich 15 milionów mieszkańców. Musimy wykonać tego typu projekty w różnych częściach miasta, prawdopodobnie schodząc jeszcze o dwa, trzy poziomy w dół – powiedział premier. Jak dodał, połączenie kolejowe pod Bosforem to „150–letnie marzenie”.

Budowa tunelu rozpoczęła się w 2004 roku. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum japońsko-tureckie, projekt sfinansowany został przez Japoński Bank Współpracy Międzynarodowej (JBIC) i Europejski Bank Inwestycyjny.  Projekt jest opóźniony ze względu na odnalezienie 40 tysięcy artefaktów archeologicznych podczas jego budowy. Rozsierdziło to premiera, który miał zapytać „Czy którakolwiek z tych rzeczy jest ważniejsza od ludzi?”. Otwarcie linii planowane jest na jesień.


 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Michał Szymajda 23 listopada 2024

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

Infrastruktura

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

inf. pras PKP PLK 07 stycznia 2024

Zaczęła się budowa nowego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu

Infrastruktura

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz

Infrastruktura

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Zobacz również:

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Michał Szymajda 23 listopada 2024

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

Infrastruktura

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

inf. pras PKP PLK 07 stycznia 2024

Zaczęła się budowa nowego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu

Infrastruktura

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz

Infrastruktura

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5