Pojazdy wystawione przez Stadler Polska na targach TRAKO odzwierciedlają szeroki zakres jego oferty. Przewoźnicy dalekobieżni mogą zainteresować się EZT FLIRT w specyfikacji podobnej do tych, które zamówiły PKP IC. Dla operatorów regionalnych i aglomeracyjnych wartym uwagi rozwiązaniem mogą natomiast okazać się pojazdy piętrowe z rodziny KISS – mówi prezes zarządu Stadler Polska Tomasz Prejs.
Wraz z PKP IC Stadler zaprezentował na targach TRAKO ośmioczłonowy elektryczny zespół trakcyjny
typu FLIRT, przystosowany do prędkości 160 km/h.
– Wyposażyliśmy go w pokładowy system sterowania ETCS Guardia – mówi Prejs. Zamówienie dla PKP IC to kontynuacja dostawy 20 EZT ED160 z roku 2015. Teraz PKP IC zamówiło 12 kolejnych pojazdów. Są one bardzo zbliżone do tych z pierwszej dostawy, różnicą jest jednak wspomniany system ETCS Guardia. – Zmieniliśmy też, w porozumieniu z przewoźnikiem, rozmieszczenie stojaków na rowery – dodaje Prejs. Producent pokazał też na targach trzyczłonowy
piętrowy elektryczny zespół trakcyjny typu KISS dla Kolei Słoweńskich.– Jesteśmy w stanie zaoferować pojazdy dla każdego przewoźnika: zarówno dalekobieżnego, jak i regionalnego czy aglomeracyjnego – zapewnia prezes Stadler Polska. Szczególną uwagę poświęca pojazdom piętrowym, które są przystosowane do obsługi tras o dużych potokach pasażerskich w wielkich aglomeracjach. – Są one krótkie, mogą więc zatrzymywać się także na mniejszych stacjach z krótszymi peronami i zabierać stamtąd podróżnych – podkreśla nasz rozmówca.