Po przeszło dwóch latach PKP Intercity unieważniło przetarg na modernizację 20 lokomotyw serii EP/EU07 i podniesienie ich prędkości do 160 km/h. Teraz postępowanie rozpoczyna się od nowa.
Aż 28 miesięcy trwało postępowanie PKP Intercity na „wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h.”
Ogłoszony w lutym 2017 roku przetarg, do którego
zakwalifikował się jeden wykonawca (Olkol, który wcześniej przeprowadził tego typu modernizację o oznaczeniu EU07A) unieważniono w czerwcu 2019 roku z braku ważnych ofert.
Modernizacja lokomotyw jest
elementem strategii PKP Intercity. Przewoźnik pozyskał już (po odwołaniu) dofinansowanie na jej modernizację w ramach konkursu CUPT w ramach projektu "Przyspieszamy komfortowo". Jego szczegóły
opisujemy tutaj.
Nowe postępowanie ponownie obejmuje wykonanie naprawy okresowej na 5- tym poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/godz. PKP Intercity wymaga trzyletniej gwarancji.
Termin realizacji wynosi 210 dni kalendarzowych dla pierwszej lokomotywy i 120 dni dla każdej następnej. Kryteria wyboru są skomplikowane – 15 pkt. za okres gwarancji, 5 pkt. za termin wykonania modernizacji pierwszej z lokomotyw 10 pkt za termin wykonania każdej następnej, oraz 70 pkt za cenę.