W ubiegłym roku pociągi Polregio przewiozły prawie 90 mln pasażerów. To najwięcej ze wszystkich przewoźników działających w Polsce – wynika z opublikowanych dzisiaj danych Urzędu Transportu Kolejowego. Oznacza to, że ponad 25% korzystających z kolei mieszkańców kraju wybrało właśnie Polregio – podkreśla przewoźnik.
Jak podkreśla w komunikacie Polregio, osiągnięty przez spółkę wynik (87,2 mln pasażerów) jest aż o blisko 40% wyższy niż w 2021 i bliski temu z 2019 r., ostatniego przed pandemią. Powrót podróżnych do kolei regionalnej po okresie pandemii wiąże się ze wznowieniem edukacji stacjonarnej oraz zjawiskiem powrotu pracowników do biur z pracy zdalnej wszędzie tam, gdzie była ona doraźnym rozwiązaniem – uważa przewoźnik, dodając, że mniejsza mobilność społeczna w latach 2020-2021 sprzyjała również wzrostowi podróży po ustaniu pandemii.
To wszystko przełożyło się na znacznie większą popularność podróży pociągami – w tym Polregio, które jak podkreśla przewoźnik, obsługuje najwięcej stacji i przystanków w Polsce – ponad 1500. Średnia odległość przewozu jednego pasażera Polregio w 2022 r. to 47 km.
Przewoźnik podpisał w ubiegłym tygodniu umowy ramowe na dostawę nawet do 200 nowych pojazdów w latach 2025-2026.
– Wzrost liczby przewiezionych pasażerów o blisko 40% rok do roku to zasługa coraz lepszej efektywności spółki. W kolejnych latach naszym celem jest przekroczenie poziomu 100 mln pasażerów rocznie. Naszym priorytetem jest zakup nowego taboru, by korzystający z naszych usług w regionach podróżowali najnowszymi pociągami i to bez względu na to, czy mieszkają w aglomeracjach, czy też mniejszych miastach i miejscowościach – mówi Artur Martyniuk, prezes Polregio.
Według danych UTK w całym 2022 r. z usług wszystkich
przewoźników kolejowych pasażerskich skorzystało ponad 342 mln osób. Szczegółową analizę wyników można znaleźć tutaj.