Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ponad 4,2 mln zł za wymianę dywaników w Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ponad 4,2 mln zł za wymianę dywaników w Pendolino
Fot. Adrian Grycuk, CC BY-SA 3.0 pl,
Choć w przetargu na dostawę szybkich pociągów dla PKP Intercity zapisano pełne utrzymanie pojazdu przez producenta nie oznacza to, że przewoźnik nie ponosi żadnych kosztów. Teraz zapłaci ponad 4,2 mln zł za wymianę wykładzin w pociągach. 

W biuletynie zamówień unijnych pojawiła się niedawno informacja o zawarciu przez PKP Intercity umowy w trybie z wolnej ręki z Alstomem na wymianę wykładziny podłogowej w dziesięciu pojazdach serii ED250. Wartość zamówienia to aż 750 116 euro netto, czyli ponad 4,235 mln zł po aktualnym kursie.

Czemu wymiana wykładzin w tych 10 składach nie odbyła się w ramach utrzymania pojazdów przez producenta? - Wymiana wykładzin wykonana w części pojazdów serii ED250 (Pendolino) wynika z ich zużycia eksploatacyjnego (utrzymanie kontraktowe) oraz uszkodzeń kwalifikowanych jako „wandalizm” - są to m.in. plamy z jedzenia, napojów i inne zabrudzenia trudne bądź niemożliwe do usunięcia (które pozostają poza kontraktowymi usługami utrzymania) - tłumaczy w odpowiedzi na pytania "Rynku Kolejowego" biuro prasowe PKP Intercity.

Jak wyjaśnia spółka przewozowa, przedstawiciele PKP Intercity oraz Alstom dokonali kwalifikacji przyczyn uszkodzeń na każdym z pojazdów. - W wyniku tego procesu podjęto decyzję, że połowa powierzchni wykładzin zostanie wymieniona na koszt Alstom a druga połowa na koszt PKP IC. Firma Alstom wymieniła całą wykładzinę w ramach zobowiązań kontraktowych na 10 pojazdach. Pozostałe 10 pojazdów zostanie poddane pracom na podstawie dodatkowego zlecenia PKP IC (pozakontraktowo) po letnim szczycie przewozowym - czytamy w odpowiedzi. 

To nie pierwsza ciekawostka przy utrzymaniu pociągów Pendolino. Sześć lat temu PKP Intercity ogłosiło przetarg na naprawę uszkodzeń drzwi, powstałych w związku z wypadkami

Kontrakt na dostawę 20 składów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie i utrzymanie składów przez maksymalnie 17 lat, kosztował PKP Intercity 2,64 mld zł (665 mln €). Pociągi pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Katowicami, Krakowem i Wrocławiem kursują od grudnia 2014 roku. W celu usprawnienia utrzymania Alstom otworzył w Warszawie pierwszy w kontynentalnej Europie tzw. Trainscanner.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5