Rok temu PKP Intercity rozpoczęło współpracę z serwisem mPay, który został pierwszym partnerem zewnętrznym narodowego przewoźnika w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej. Rozszerzenie sieci sprzedaży okazało się zdaniem przewoźnika ogromnym sukcesem – w ciągu roku spółka sprzedała w ramach tzw. ujednoliconych warunków handlowych blisko 3,5 mln biletów.
Pierwszym serwisem, z którym PKP Intercity nawiązało współpracę był mPay, aplikacja o stale rosnącej popularności, na której można zakupić bilety również na komunikację miejską w wielu polskich miastach. Podjęcie współpracy z zewnętrznymi partnerami to przede wszystkim duże ułatwienie dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego. W ten sposób zyskali możliwość trzymania swoich biletów w jednym miejscu - czytamy.
Narodowy przewoźnik rozszerza swoją sprzedaż o zewnętrzne platformy od maja 2022 roku. Od tego czasu uruchomiono też sprzedaż na platformach e-podroznik.pl, Koleo oraz Skycash. Zdaniem przewoźnika, wyniki sprzedaży w zewnętrznych kanałach są rewelacyjne. Na platformie Koleo zakupiono już ponad 2 mln biletów. Dobrym ruchem okazało się także nawiązanie współpracy w ramach ujednoliconych warunków handlowych z serwisami Skycash oraz e-podroznik.pl. Na tych platformach PKP Intercity sprzedało kolejno ponad 200 tys. i 800 tys. biletów. Łącznie w zewnętrznych zdalnych kanałach sprzedaży pasażerowie zakupili ich już prawie 3,5 mln. Dodatkowo, od 24 kwietnia użytkownicy aplikacji Jakdojade mogą korzystać z nowej funkcji, która upraszcza proces zakupu biletów PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika.
– Tak wysokie wyniki sprzedaży to dowód na to, że nasza strategia jest bardzo skuteczna. Rozumiemy jak ważny jest szeroki dostęp do możliwości zakupu biletów, dlatego będziemy rozszerzać sieć sprzedaży o kolejne platformy i punkty stacjonarne. Polacy doceniają nasze działania, a ja bardzo się cieszę, że coraz więcej podróżnych wybiera PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu Intercity cytowany w komunikacie.
Jak czytamy, nowy model sprzedaży agencyjnej, wprowadzony we wrześniu 2021 r., wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy. Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Mając na uwadze komfort pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić swoje usługi do kiosków, hoteli, sklepów spożywczych oraz na stacje benzynowe. Dzięki takiej strategii brak dworca i kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.
PKP Intercity stawia na rozwój zdalnych kanałów sprzedaży m.in. usprawniając działanie aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie narodowy przewoźnik udostępnił możliwość pobrania biletu w formie PDF oraz opcję dodania przejazdu do kalendarza. W aplikacji można już płacić z użyciem Apple Pay. Już wcześniej pasażerowie mogli skorzystać z płatności kartą, za pomocą Google Pay oraz systemu BLIK. Innym pomocnym narzędziem jest wyszukiwanie celu podróży z funkcją metastacji. To duże udogodnienie dla podróżnych, dzięki któremu w wyszukiwarce nie trzeba wpisywać dokładnej nazwy stacji. Wystarczy wpisać wyłącznie nazwę miejsca, w którym rozpoczyna się i kończy podróż, a system pokaże wszystkie połączenia dostępne z danego miasta czy miejscowości. Pasażerowie zyskali również możliwość graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji, co pozwala wybrać im siedzenie, w którym chcą spędzić swoją podróż. Od początku działania nowej aplikacji sprzedało się w niej już blisko 700 tys. biletów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.