PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na realizację II etapu kampanii “Bezpieczny przejazd”.
Szacunkowa wartość zamówienia to aż 12 mln zł netto (14,76 mln zł brutto). Zamówienie podzielono na cztery części:
- przygotowanie oraz realizacja strategii i kreacji (w tym m.in. projektowanie i produkcja materiałów informacyjnych i promocyjnych, wystawienniczych oraz multimedialnych, materiałów i pomocy dydaktycznych),
- produkcja, przygotowanie do dystrybucji (zapakowanie) i dostarczenie materiałów drukowanych,
- kompleksowe przygotowanie, realizacja oraz obsługa ogólnopolskiej kampanii medialnej – to największa część, warta szacunkowo 7,5 mln zł netto,
- przygotowanie oraz realizacja działań public relations i event marketing,
Termin wykonania przedmiotu umowy to 610 dni, chyba że wcześniej nastąpi wyczerpania maksymalnej kwoty wynikającej z umowy.
Ciekawe są kryteria wyboru – w poszczególnych częściach udział ceny waha się od 66,5 do tylko 34 procent; resztę stanowią kryteria jakości, co nie zdarza się często nawet w przetargach na dokumentację.
Warto przypomnieć, że PKP PLK prowadzi kampanię Bezpieczny Przejazd od wielu lat.
99 proc. wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych wynika z nieostrożności, pośpiechu i brawury kierowców. Niezatrzymywanie się przed znakiem stop, ignorowanie czerwonych świateł, omijanie zamkniętych i wjeżdżanie pod opadające rogatki to najczęstsze przyczyny tragedii.