Pod koniec grudnia dwie tarcze drążące tunele na przedłużeniu praskiej linii metra A przebiły się do obecnej stacji końcowej Dejvická. Odcinek z czterema nowymi stacjami zostanie udostępniony dla pasażerów w 2014 r.
Drążenie tuneli pomiędzy stacjami Motol i Dejvická oficjalnie zakończyło się 26 listopada br. Wtedy obie tarcze, tradycyjnie z nadanymi imionami (Tonda i Adéla), uroczyście przebiły się do komory torów odstawczych obecnej stacji końcowej Dejvická pod ulicą Evropską.
Każda tarcza wydrążyła 4117 m tunelu, przy czym rekord pod względem tempa należy do Adéli, która w jednym dniu wydrążyła 37 metry (dla porównania – rekord Anny z Warszawy wynosi 43,5 m). TBM-y wydobyły łącznie ok. ćwierć miliona metrów sześciennych materiału (skał) i ułożyły 32 400 żelbetonowych pierścieni.
Prace na budowie nowego odcinka linii A o długości ok. 6 km, na którym zaplanowano cztery stacje, ruszyły na wiosnę 2010 r. Tonda ruszyła 12 kwietnia 2011 r., a Adéla – 14 lipca 2011 r. Planowo do stacji Dejvická miały dotrzeć 4 grudnia br. Jak informuje organizator komunikacji, DP Praha, prace na budowie tego odcinka idą zgodnie z harmonogramem. W najbliższych miesiącach tunele zostaną wyposażane, zostanie też ułożone torowisko. Pasażerowie powinni skorzystać z przedłużenia do stacji Motol w 2014 r. Następnie linia zostanie poprowadzona w kierunku lotniska Ruzyně.