Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace przy gorzowskiej estakadzie opóźnione. Pociągi do głównej stacji w marcu 2019

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace przy gorzowskiej estakadzie opóźnione. Pociągi do głównej stacji w marcu 2019
Fot. PKP PLK
Pierwotnie PKP PLK deklarowała zakończenie prac przy modernizacji estakady w Gorzowie Wielkopolskim we wrześniu. Ostatnie prace jeszcze jednak trwają, przez co nie uda się uruchomić pociągów do stacji Gorzów Wielkopolski od grudnia 2018.

Obecnie zakończono prace związane z remontem pięciu wiaduktów oraz restaurowanie nisz w estakadzie, w części których znajdą się lokale gastronomiczne. Na estakadzie trwa osadzanie torowiska w betonowych korytach. Nie uda się jednak uruchomić pociągów do głównej stacji miasta od grudnia, pomimo wcześniejszych deklaracji PKP PLK, że tak się stanie. Jak informuje portal gorzowianin.com, prace przeciągnęły się.

– Podczas rekonstrukcji konieczne były dodatkowe, wymagające czasu roboty, których nie można było przewidzieć wcześniej. Należało między innymi wzmocnić nisze i przyczółki wiaduktów. Większego zakresu robót wymagały mury oporowe, instalacje kablowe i kanalizacja. Na dłuższy czas prac wpłynął brak dostępu, mimo prawomocnego pozwolenia, na działkę sąsiadującą z estakadą przy ulicy Herberta, a także nieprzewidziana wcześniej konieczność rozbiórki garaży – poinformował wykonawca prac.

Dlatego pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim Wschodnim (ten przystanek powstał przy okazji modernizacji estakady), gdzie skończą bieg pociągi od strony Krzyża, a stacją Gorzów Wielkopolski nadal będą kursować autobusy komunikacji zastępczej. Tak będzie do 9 marca 2019, kiedy w końcu pociągi wrócą na swoją stałą trasę.

Gorzowska estakada kolejowa należy do najdłuższych tego typu obiektów w kraju, liczy przeszło 2 km długości. Powstała w latach 1905-1914. Wpisana jest do rejestru zabytków. Jej przebudowa prowadzona jest pod nadzorem konserwatora zabytków. Wykonane prace modernizacyjne mają zagwarantować wzmocnienie konstrukcji, przy jednoczesnym zachowaniu jej historycznego charakteru.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5