Ruszyły remonty na obszarze działania Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. Dzięki środkom z Funduszu Kolejowego i własnym PKP PLK poprawi się stan techniczny linii nr 26 Łuków – Radom. Rozpoczyna się również naprawa zachodniego przyczółka mostu na Wiśle w ciągu wymienionej linii. Wykonane zostanie także zabezpieczenie antykorozyjne mostu na Wieprzu w ciągu linii nr 7 Warszawa – Dorohusk.
Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych w ZLK w Lublinie, lubelski zakład we współpracy z Zakładem Maszyn Torowych w Krakowie remontują tor nr 2 linii nr 26 na odcinku Stawy – Okrzeja. Prace polegają na częściowej wymianie nawierzchni (szyn, podkładów). Do tego celu wykorzystane zostaną materiały staroużyteczne, pozyskane z modernizowanych linii. Ponadto oczyszczana jest podsypka tłuczniowa i po jej uzupełnieniu podbijany tor. Jak zapewnia Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych lubelskiego ZLK, wykonane prace spowodują poprawę płynności ruchu poprzez likwidację ograniczeń prędkości. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Kolejowego.
– Ponadto mamy podpisane umowy i niebawem wykonawcy przystąpią do prac na obiektach mostowych na Wieprzu i Wiśle pod Dęblinem. Oba zadania są realizowane ze środków własnych PLK – kończy dyrektor ds. technicznych.